27 квітня 2024, субота

- першою Українською конституцією вважається документ «Пакти і Конституція прав і вольностей запорозького війська», складений гетьманом Пилипом Орликом у 1710 році. Історики мають різні думки щодо того, чи був цей документ Конституцією у сучасному розумінні цього слова або прогресивним твором, який випередив свій час, адже перші Конституції в Європі і США з’явилися лише за сімдесят років потому. Реальної сили Конституція Пилипа Орлика так і не набула, оскільки складалася вона на чужині та її укладачі не мали змоги повернутися в країну. Але в історії вона залишилася як оригінальна правова пам’ятка, яка вперше в Європі обгрунтовує можливість існування парламентської демократичної республіки.

NASA запустить ліфт у відкритий космос

Технології 6500 переглядів

Опубліковано - 30.11.2011 13:52 | Всі новини | Версія для друку

NASA запустить ліфт у відкритий космос
Космічне агентство NASA і космічний центр Джонсона за допомогою нанотрубок хочуть побудувати “космічний ліфт”, щоб полегшити дослідження космічного простору.

Як відомо, нанотрубки характеризуються високою жорсткістю, і тому матеріали на їх основі можуть витіснити більшість сучасних аероконструкціонних матеріалів.

За словами дослідників, композити на основі нанотрубок дозволять зменшити вагу сучасних космічних апаратів майже вдвічі.

"Космічний ліфт" представлятиме собою стрічку, один кінець якої приєднаний до поверхні Землі, а інший знаходиметься на орбіті в космосі (на висоті 100 000 км).

Гравітаційне тяжіння нижнього кінця стрічки компенсується силою, викликаною доцентровим прискоренням верхнього кінця. Таким чином стрічка постійно знаходиться в натягнутому стані.

Змінюючи довжину стрічки, можна досягати різних орбіт. Космічна капсула, що містить корисний вантаж, буде пересуватися уздовж стрічки.

Для початкового старту капсули буде потрібно зусилля, але, як тільки вона буде наближатися до кінця, її швидкість буде збільшуватися через доцентрове прискорення всієї системи.

На кінцевій станції, якщо це необхідно, капсула від'єднається від ліфта і вийде у відкритий космос.

Швидкість капсули при цьому буде становити 11 км/с. Цієї швидкості буде достатньо для того, щоб почати подорож до Марса та інших планет.

За словами науковців, вантажопідйомність ліфта може сягати 100 тонн, що дозволить будувати на орбіті великі колонії і орбітальні станції.

Більше новин за темою «Технології»: