П’ять форм ділового спілкування з різними типами людей

Автор/джерело -  © «Гармонія»  



Дата публiкацiї - 20.11.2015 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/text_ua.php?id=3567

Відомий психолог Джеймс Борг у своїй книзі «Сила переконання. Мистецтво робити вплив на людей» виокремлює п’ять основних типів співрозмовників і, відповідно, до кожного з цих типів людей потрібно застосовувати свої методи спілкування, - в цьому запорука успішного спілкування.

1. «Що там у Вас? Давайте скоріше!»

Побоюючись втратити нові можливості, цей співрозмовник готовий дати шанс кожному, хто зуміє його чимось зацікавити. Але не розраховуйте на королівський прийом. Для нього час - гроші.

Періодично поглядаючи на годинник, він буде швидко говорити й уважно Вас вивчати. Для такої людини дуже важливо тримати ситуацію під контролем. Так що в жодному разі не намагайтеся перехопити ініціативу в розмові!

Тактика спілкування

Візьміть до відома: запрошуючи Вас на зустріч, він спочатку налаштований на позитивний фінал. Тому відразу переходите до справи. Говоріть прямо, коротко і по суті. Великі промови розчарують його миттєво. Якщо зумієте правильно себе подати, знайдете справжній «скарб». Не пропустіть свій шанс!

2. «А який мені від цього зиск?»

Представники даного типу сприймають будь-які пропозиції тільки в письмовому вигляді. Спілкуватися воліють через секретарів, а на зустріч погоджуються як би з милості. Діалог з ними нагадує тортури - до Ваших слів чіпляються, оскаржуючи кожне твердження: «Ви помиляєтеся. Все далеко не так. Я в курсі». Не піддавайтеся. Це всього лише тактика «вибивання» більш вигідної пропозиції. Насправді опонент багато чого не знає, володіючи лише набором упереджених думок. Однак не варто його викривати!

Тактика спілкування

Поглядаючи зверхньо по той бік столу, він почуває свою перевагу. Змініть розстановку сил. Попросіть його сісти поруч з Вами на диван. Скажіть, що це необхідно. Підстава може бути будь-якою: у Вас болить спина, Вам потрібна розетка, а шнур ноутбука короткий і т.п. Будьте наполегливі, з натиском, трохи агресивні і не сприймайте атаки опонента на свій рахунок.

3. «В’їдливий і допитливий»

Характерні риси: мислить і говорить повільно, розтягуючи слова. Якщо готовий до спілкування, - отже, вже зібрав максимум інформації щодо теми переговорів, Вас і Вашої компанії. Тому предмет розмови треба знати досконально. Якщо попередив, що діалог триватиме 30 хвилин, то рівно через півгодини припинить Вас слухати. Прощаючись, попросить написати і переслати йому перелік обговорених питань. При цьому врахуйте: все, про що Ви говорили, він може забути. Але зміст листа буде пам’ятати довго. Перш ніж прийняти остаточне рішення, візьме тайм-аут, щоб ще раз все обдумати і... отримати схвалення третьої особи. Для цього буде потрібно ще декілька зустрічей. Можливо, із залученням фахівців його і Вашої компанії. Так що запасіться терпінням.

Тактика спілкування

Стати його повним відображенням: говоріть в середньому темпі і тільки у справі. Чітко відповідайте на поставлені питання. Ні в якому разі не перебивайте його і не запізнюйтесь на зустріч. Після переговорів приділіть особливу увагу підсумкового листу!

4. «Давайте все обговоримо особисто»

По телефону Вас уважно слухають і пропонують організувати зустріч. Ви приїжджаєте, і гарний настрій Вашого співрозмовника тільки посилюється: він швидко відкидає формальності і просить Вас звертатися до нього по імені, цікавиться Вами, активно жестикулює, створюючи невимушену атмосферу, і запрошує обговорити всі справи в неформальній обстановці. Якщо представника даного типу зацікавила Ваша пропозиція, то він не буде грати з Вами в кішки-мишки і відразу повідомить про це.

Тактика спілкування

З такою людиною мати справу приємно, легко і взаємовигідно. Тому намагайтеся бути настільки ж чесним і відкритим, не зловживаючи його щирістю та привітністю.

5. «Давай перейдемо на ти»

За манерою поведінки він нагадує попередній тип. Однак між ними є істотна різниця. Якщо представник четвертого типу діє абсолютно безкорисливо, то цей «персонаж» сподівається за допомогою показної дружелюбності Вас використовувати. При цьому він ні за що не вийде з-за свого столу. Уважно вивчатиме Вашу візитку, намагаючись визначити статус її власника. Швидше за все, задасть декілька розлогих питань, намагаючись розташувати до відвертій бесіді. Якщо він вирішить, що перед ним важлива персона, то до чаю Вам запропонують ще й печиво. В іншому випадку Ваша розмова буде дуже короткою...

Тактика спілкування

Упродовж усієї зустрічі будьте пильні і не поспішайте за пару милих посмішок і згоду прийняти Вашу пропозицію розповідати всі останні офісні плітки та короткий зміст зустрічей, проведених з конкурентами співрозмовника. Не втрачайте самоконтроль. Пам’ятайте: за Вами уважно спостерігають. Будьте готові постояти за себе. У людей даного типу подібна поведінка викликає повагу.

 


 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.
© Автор проекту - Валерій Колосюк.