|
Братні апетити. Кремль поклав око на українське суднобудування
Автор/джерело - © Кореспондент.net
|
Дата публiкацiї - 5.05.2010 10:59 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/news_ua.php?id=10052
Російська державна Об’єднана суднобудівна корпорація цікавиться двома заводами в Україні: виробником суднових двигунів Зоря-Машпроект і ФСК Море, що будують бойові катери.
Про це пише видання “Коммерсантъ”.
Як пише газета, наступною областю інтеграції економік Росії й України слідом за планами зі злиттів у газовій, атомній та авіабудівній галузях може стати суднобудування.
Учора глава ОСК Роман Троценко на зустрічі з прем'єр-міністром Росії Владіміром Путіним заявив, що корпорація має намір придбати два українських підприємства суднобудівної промисловості: Зоря-Машпроект (Миколаїв) і ФСК Море (Феодосія).
За даними Ъ, перший є найбільшим у світі виробником газотурбінних двигунів для суднобудування, а другий будує легкі, на алюмінієвій основі, військові та цивільні судна. Як пояснив Троценко, заводи відчувають нестачу у замовленнях, але після їхнього входження в ОСК "можна було б вирішити питання".
Однак, зазначив глава ОСК, заводи належать державі і ввійти в ОСК без акціонування не можуть. Путін ідею підтримав і закликав Троценка взяти її на особистий контроль. Російський прем'єр зазначив, що інтеграція Зоря-Машпроект і ФСК Море в ОСК "вигідна обом сторонам".
Втім, план ОСК "поки не можна назвати серйозним, і все це тільки розмови", стверджують два знайомих з ситуацією джерела. Звичайно, ОСК потенційно цікаві ці активи, як і Чорноморський суднобудівний завод у Миколаєві (найбільша державна судноверф в Україні), визнає один з топ-менеджерів корпорації, але як і коли може бути структурована угода і скільки ОСК доведеться заплатити за активи, незрозуміло. Якихось серйозних проблем із замовленнями в українських заводів немає, уточнюють співрозмовник, і тема їхнього входження в ОСК виникла виключно на тлі загальних розмов про інтеграцію російського і українського бізнесу.
Заступник гендиректора центру АСТ Костянтин Макієнко сумнівається, що "у того ж Зоря-Машпроект зараз якісь складності" - завод не розкриває обсяг замовлень, але в цілому це велике підприємство, "у якого на пострадянському просторі за великим рахунком немає конкурентів". Те, що воно цікаве ОСК, не дивно, продовжує Макієнко: в Росії виробництва газотурбінних двигунів для суднобудування "просто немає, а ФГУП Салют і НУО Сатурн рівня Зоря-Машпроект найближчим часом не досягнуть точно".
Але завод завантажений замовленнями Росії, Китаю та Індії, додає експерт, так що вигода від його входження в ОСК для України "неочевидна". ФСК Море будує бойові катери на повітряній подушці і за великим рахунком реалізує тільки один великий контракт з Китаєм. У даному випадку незрозуміло, вважає експерт, "чим настільки скромне підприємство могло залучити ОСК".
Як пише газета, проект ОСК продовжує низку гучних заяв про майбутню тісну кооперацію між Росією та Україною. На тлі переговорів про ціну російського газу (досягнуто угоду про знижку в розмірі 30%) активізувалися давні переговори про включення концерну Антонов у російську Об'єднану авіабудівну корпорацію. Путін минулого тижня анонсували проект об'єднання атомної енергетики та машинобудування, а в п'ятницю - злиття газових монополій двох країн, Газпрому і НАК Нафтогаз України. |
|
|
|
© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.
© Автор проекту - Валерій Колосюк.
|