Дата публiкацiї - 19.01.2011 21:19 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/news_ua.php?id=12856
Польські експерти стверджують, що російські експерти, які розшифровували записи розмов у кабінеті пілотів польського урядового літака Ту-154, приписали пілотам слова, яких вони не говорили.
Про це свідчить стенограма розмов, зроблена польськими експертами.
За даними польської сторони, навігатор Артур Зентка не говорив слів "розлютиться" за три хвилини до катастрофи, як подав у своєму остаточному рапорті Міждержавний авіаційний комітет (у першій версії стенограми, які МАК передав полякам у червні, слова навігатора були: "він розлютиться, якщо". Росіяни вважали ці слова головним підтвердженням тиску на екіпаж з боку президента Леха Качинського, який нібито вимагав посадки за будь-яких умов).
Крім цього, командир екіпажу Аркадіуш Протасюк після того, як дізнався про складні погодні умови у Смоленську, не говорив директорові дипломатичного протоколу Маріушу Казану: "Прошу запитати (шефа), що будемо робити далі?".
Замість цього польські експерти прочитали із записів чорного ящика такі слова командира: "Прошу подумати над тим, що будемо робити".
Польським експертам також вдалося прочитати ряд важливих записів, які не були вміщені у підготовлену росіянами стенограму.
Зокрема, нововиявлені записи підтверджують, що польські пілоти знали про яр перед злітно-посадочною смугою.
Так, за дві хвилини до зіткнення із землею, коли літак був на висоті 400 метрів, другий пілот двічі нагадав командиру про нерівність перед смугою: "Там є заниження, Ареку". "Знаю, зараз буде", - відповів Аркадіуш Протасюк. Крім цього, за 16 секунд до катастрофи невідома особа сказала: "нічого не видно".
Як заявив пілот Міхал Фішер, польська стенограма спростовує поставлену росіянами тезу про тиск високопоставлених посадових осіб на пілотів літака.
Міністр внутрішніх справ і адміністрації Єжи Міллер відмовився коментувати різницю між польською та російською стенограмами.
Нагадаємо, минулого тижня в Москві був оприлюднений остаточний звіт за результатами розслідування катастрофи Ту-154, в якій загинув колишній президент Польщі Лех Качинський, згідно з доповіддю, безпосередньою причиною катастрофи польського Ту-154 стало рішення екіпажу не йти на запасний аеродром.
Голова МАК під час прес-конференції заявила, що в крові головнокомандуючого Військово-повітряними силами Польщі генерала Анджея Блазіка, котрий знаходився в кабіні літака Леха Качинського, знайшли алкоголь. При цьому експерти не виявили алкоголю в крові пілотів.
Ярослав Качинський вже заявив, що доповідь російської сторони незбалансована і позбавлена доказів.
Прем'єр-міністр Польщі Дональд Туск заявив, що його країна не ставить під сумнів твердження, що містяться у звіті МАК по смоленській катастрофі, її не влаштовує відсутність деяких фактів.
Глава Мінтрансу РФ Ігор Левітін заявив, що диспетчер аеродрому "Смоленськ-Північний" не мав права заборонити посадку літака президента Польщі Леха Качинського.
Польський урядовий літак ТУ-154, на борту якого був президент Польщі Лех Качинський, зазнав катастрофи під Смоленськом 10 квітня 2010 року. Він разом з офіційною польською делегацією летів до Катині для участі в меморіальних заходах. На борту знаходилися 96 людей: 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. У результаті авіакатастрофи не вижив ніхто. |