|
Безин буде тільки дорожчати, ціни буквально на все - зростатимуть
Автор/джерело - © Радіо Свобода
|
Дата публiкацiї - 21.02.2011 11:49 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/news_ua.php?id=13214
Вже цього року за літр А-95 українці можливо платитимуть 11 гривень, прогнозують експерти. Причиною зростання цін на пальне може стати запровадження українським урядом мита на імпорт готових нафтопродуктів.
На думку експертів, це може призвести ще й до дефіциту якісного пального, потрібного для імпортних автомобілів. В уряді ж заявляють, що шляхом захисту внутрішнього ринку від надмірних об’ємів імпорту ініціюють відродження української нафтопереробної галузі.
Запровадження додаткового мита на імпорт нафтопродуктів, зробить неконкурентоспроможним іноземне паливо, зазначає Василь Дмитрів, маркетинговий директор консерну «Галнафтогаз».
«Якщо буде введено мито, 130 євро на тону (Робимо перерахунок у гривні\літер отримаємо – 1 гривня 28 копійок) додаємо до теперішньої ціни, і в підсумку отримаємо ціну – майже 11 гривень за літер» – прогнозує експерт.
Введення мита може призвести до дефіциту пального
Введення мит не лише підвищить ціни на бензин, а може й призвести до нестачі якісного пального на ринку України, вважає Геннадій Рябцев, заступник директора науково-технічного центру «Психея» «Це фактично буде дефіцит, – наголошує експерт. Адже нині немає можливості в українських нафтопереробних заводів, забезпечити увесь ринок якісним пальним».
Лише імпорт може забезпечити 2 млн. українських автомобілів вироблених після 2004 року, які потребують якісного бензину стандарту Euro-4 або Євро-5. Відповідно до даних Держмитслужби, в 2010 році 72% імпортних поставок припадало саме на бензин і дизельне паливо євростандарту.
Українські ж нафтопереробні заводи таке пальне просто не виробляють, наголошує експерт Геннадій Рябцев.
В уряді кажуть, що введення мита врятує українську нафтопереробну галузь
Водночас оператори українських нафтопереробних заводів вимагають ввести мито на імпорт нафтопродуктів. Вони вважають, що імпорт нищить конкурентоспроможність української продукції. Позицію власників НПЗ підтримали в Міністерстві енергетики та вугільної промисловості.
А прем'єр-міністр України, Микола Азаров заявив, що шляхом захисту внутрішнього ринку від надмірних обсягів імпорту, уряд проводить послідовну політику відродження вітчизняної нафтопереробної галузі. За словами Прем’єра, скасування мита на імпорт нафтопродуктів у 2005 році призвело до монополізації ринку з боку імпортерів.
Водночас експерти наголошують, що ведення мита не врятує українські НПЗ. Нині 90% нафтопродуктів, які виробляються в Україні, – з імпортної сировини. Таким чином українські НПЗ не здатні стабілізувати цінову ситуацію на ринку нафтопродуктів, навіть, якщо введуть мито на готові імпортні нафтопродукти.
У Міністерстві фінансів та Міністерстві економічного розвитку, натякають що українські НПЗ зараз просто не здатні виробляти якісне пальне. Крім того, введення мита, призведе до втрати бюджетом 13 млрд. гривень щорічно. Перший заступник міністра економіки, Вадим Копилов, зауважив, що вводити мито на імпорт нафтопродуктів можливо лише після суттєвої модернізації українських НПЗ.
Міністерство вже запропонувало нафтопереробним заводам розробити програму їх модернізації для випуску високоякісного бензину. Якщо відповідну програму підготують то, за словами заступника міністра економічного розвитку, Уряд готовий буде через рік запровадити мито на імпорт пального, з метою підтримки модернізації українських заводів.
Мито на імпорт дасть зелене світло монополізації українського ринку філіалами російських компаній
Запровадження мита призведе до знищення українського ринку нафтопродуктів, шляхом цілковитого усунення конкуренції на ньому, зауважує експерт Геннадій Рябцев. «Відбудеться монополізація ринку в руках трьох компанії – дві з яких є дочірніми компаніями російських транснаціональних корпорацій».
Нині в Україні працюють п'ятдесят оптових постачальників палива і близько сотні власників мереж АЗС. З запровадження мита на імпорт, багато хто піде з ринку, а невеликі мережі потраплять в залежність від цих трьох монополістів, які диктуватимуть цінову політику.
Імпорт палива нині перевіряє спеціальна комісія
Тим часом ціни на пальне в Україні стабільно зростають з кінця осені 2010 року. Аналітики пов'язують це з подорожчанням нафти та введенням більш високих акцизів. Провокують підвищення цін на нафту також і події у Північній Африці та на Близькому сході.
Уряд у свою чергу вважає причиною підвищення цін в Україні недобросовісність імпортерів. З 24 січня 2011 року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі ухвалила рішення про початок спеціального розслідування щодо збільшення обсягів імпорту нафтопродуктів до України, результатом якого може стати введення мита на пальне.
Від “Аратти”: ми лише нагадаємо, що ціни на пальне є базовими, тобто паливна складова є у ціні кожного товару та послуги.
Зростання або нестабільність паливної складової спричиняє лавиноподібне зростання цін на споживчому ринку, оскільки суб'єкти ринку починають закладати у ціну, окрім реальної паливної складової додаткові, так звані страховочні дельти, тобто нарахування на самостраховку бізнес-ризиків.
Отже, за недолугість урядовців, традиційно, плитимемо ми, споживачі.
Наразі, вже мало хто має сумнів в тому, що біля керма влади опинилися люди, які навряд чи розуміють чим, власне, керують і наскільки тонкий механізм державного керування: один необережний рух може спричинити зубожіння мільйонів. Втім, здається "тверду руку" керманичів це не хвилює |
|
|
|
© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.
© Автор проекту - Валерій Колосюк.
|