На ринок виходить надлегкий двигун

Автор/джерело -  © «Аратта-Україна»



Дата публiкацiї - 13.12.2006 18:49 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/news_ua.php?id=1665

Канадська компанія Reg Technologies і її дочірня фірма REGI U.S.заявили, що мають намір ліцензувати свою технологію екзотичних двигунів внутрішнього згорання RadMax для розповсюдження на світовому ринку.

RadMax у порівнянні зі стандартним дизельним двигуном

Двигун RadMax, над яким компанія працювала декілька останніх років, відноситься до роторних ДВЗ, проте за будовою кардинально відрізняється не тільки від широко відомого “ванкеля”, але і від інших незвичайних ДВЗ, і вже тим більше — від класичних поршневих двигунів.

Відрізняє RadMax завидна простота. У ньому всього два види рухомих деталей: один ротор (це товстий диск, встановлений на осі мотора, з 12 радіальними прорізами) і 12 однакових лопаток — тонких прямокутних пластинок.

Ротор з пластинками обертається в корпусі з вирізом складної форми, при цьому пластинки рухаються в прорізах вгору-вниз (уздовж осі мотора), а над ротором і під ним утворюються змінні об`єми, в яких і здійснюються впускання, стиснення, робочий хід і вихлоп. При цьому за один оборот валу в RadMax відбувається 24 робочих ходи, проти двох в чотирициліндровому чотиритактному ДВЗ.

Ні кривошипно-шатунного механізму, ні клапанів системи газорозподілу (як у звичайних ДВЗ), ні планетарної передачі (як у “ванкеля”) тут немає. Порівняно простий за будовою корпус з декількома вікнами для впускання і випуску газів, та 13 рухомих деталей всередині — ось і весь RadMax.

Відрізняє RadMax завидна простота

Автори мотора побудували експериментальний зразок, що працює як дизель. При діаметрі 15,2 сантиметра, такій же довжині і масі всього 18 кілограмів цей двигун розвиває 42 кінських сили. Для порівняння: у сучасних класичних ДВЗ на кожну “конячку” доводиться приблизно 0,8-1,5 кілограма маси.

Цей двигун є особливо привабливим для легкої авіації і безпілотних літальних апаратів. Крім того, в компанії розраховують, що RadMax зацікавить творців гібридних автомобілів як портативний бортовий дизель-генератор. Творці RadMax говорять, що це не тільки незвичайно легкий, але також ідеально урівноважений, дуже тихий і економічний мотор.

Примітно, що RadMax можна без щонайменших проблем пристосувати для живлення не тільки соляркою, але і бензином, метаном, пропаном, спиртом і воднем, повідомляє Мембрана.


 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.
© Автор проекту - Валерій Колосюк.