|
«АероСвіт»: чому страждають пасажири, що діється із компанією?
Автор/джерело - © Радіо Свобода
|
Дата публiкацiї - 9.01.2013 14:12 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/news_ua.php?id=19438
Старі борги – нові проблеми: пасажири «АероСвіт» від початку 2013 року потерпають через давні грошові негаразди авіаперевізника.
І поки правозахисники нагадують постраждалим про можливість відшкодування втраченого часу і нервів, експерти припускають, що справжні причини ситуації з «АероСвітом» криються не просто у фінансових проблемах фірми.
Схоже, українських мандрівників переслідує транспортний Армагедон, адже на зміну холодним ночам у зламаних швидкісних поїздах «Хюндай» до них прийшли проблеми з авіаперельотами.
Так, від початку 2013 року кількасот пасажирів «АероСвіту» мали проблеми з поверненням до України чи вильотом кудись (лише у вівторок авіакомпанія скасувала 17 рейсів з Києва – 8 на прибуття і 9 на відправлення).
«Нарешті в аеропорту, по дорозі до Варшави. Дякую «АероСвіту» за 3 доби пригод, очікувань та «милих» розмов із вашим сервісним центром. І справді величезне спасибі польським LOT, які продали мені реальний квиток на реальний літак», – ділиться враженнями від невдалого перельоту на своїй сторінці у Facebook Анна Бєлкіна.
А от родині Гелени Міроненко затримка щонайменше на 3 години рейсу «Прага-Київ» зіпсувала зимовий відпочинок.
«У мене маленька дитина і мені, звісно, було дуже незручно. Людина, яка представляла «АероСвіт», старалася з усіх сил, але ніде ніякої інформації, чи буде рейс, чи не буде, не було. Втрату нашого часу нам, звісно, ніхто не відшкодовував, але в той момент щастям уже було те, що ми прилетіли», – розповіла Радіо Свобода жінка.
На авіаринку України перерозподіл?
У самому ж «АероСвіті» проблеми з перельотами, які загострилися в грудні минулого року, пояснюють не лише боргами перед кредиторами у понад 4 мільярди гривень, але і неправдивими матеріалами про це у ЗМІ.
«Рішення аеропортів і холдингових компаній було спровоковано перекрученою інформацією в низці інтернет-видань про нібито визнання «АероСвіту» банкрутом», – зазначають у компанії авіаперевізника і додають, що звернення до суду є частиною програми реформування з метою «відновлення ефективності і підвищення рівня доходів».
Тим часом колишній міністр транспорту і зв’язку Євген Червоненко у коментарі Радіо Свобода припускає, що за останніми подіями стоїть перерозподіл авіаринку.
«Іде чи продаж чи залучення, чи приєднання (дружнє-недружнє). Ну всі ознаки! Ну не може бути того, що відбувається з проплатами аеропортів і страждають усі. Це ж тяжкий удар для капіталізації, рейтингу компанії», – каже екс-міністр.
Майже 38 відсотків акцій авіакомпанії «АероСвіт» належать компанії Gilward Investments B. V. (Нідерланди), 25 – компанії «Генавіа-Інвест» і трохи більше ніж 22 відсотки – державі, котрі управляються Фондом державного майна.
Водночас «АероСвіт» входить до альянсу «Українська авіаційна група», яка контролюється групою «Приват» Геннадія Боголюбова, Ігоря Коломойського та Олексія Мартинова.
Винні всі?
За законом, потерпілі пасажири мають право претендувати на грошову компенсацію повної вартості квитка й додаткову компенсацію, якщо поїздка із затримкою втрачає для них сенс. Додаткова компенсація залежить від кілометражу. Перевізник має право зменшити розмір відшкодування, якщо пасажиру пропонували альтернативний рейс.
Разом з тим координатор Вінницької правозахисної групи Дмитро Гройсман наголошує, що перекладати всю відповідальність виключно на авіаперевізника у цій ситуації неправильно.
«Обираючи на досить перенасиченому ринку авіаперевезень саме цю компанію, пасажири «АероСвіту» дещо свідомо ішли на подібний ризик, тому що плітки про можливе банкрутство цієї компанії йшли вже досить давно. Люди ризикували для того, щоб отримати дешевші умови, що вони не отримали, але тепер мають от таку ситуацію. Це має бути уроком для всього суспільства, що не завжди дешеве означає хороше», – наголошує Дмитро Гройсман.
Провадження у справі про банкрутство «Аеросвіту» Господарський суд Київської області розпочав 29 грудня 2012 року після розгляду заяви авіаперевізника. Водночас 4 січня представники компанії заявили, що не є банкрутами і не зупиняють діяльності.
|
|
|
|
© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.
© Автор проекту - Валерій Колосюк.
|