|
Чи покращиться життя підприємців?
Автор/джерело - © Радіо Свобода
|
Дата публiкацiї - 1.07.2013 10:12 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/news_ua.php?id=21014
З 1 липня підприємців реєструватимуть по-новому. Відтепер функції реєстрації юридичних та фізичних осіб переходять від місцевої влади до Укрдержреєстру, і реєстрація здійснюватиметься за єдиними стандартами у всій країні.
Представники влади пояснюють це необхідністю спростити життя підприємцям. На думку ж опозиції, ці новації можуть бути використані з метою політичного тиску.
Керівник державної реєстраційної служби Дмитро Ворона на сайті forbes.ua виділив чотири головних новації для реєстрації бізнесу. Відкрити свою справу можна буде не виходячи з дому на реєстраційному порталі. Зменшиться час на реєстрацію. Реєструвати бізнес дозволять нотаріусам. А правила і місце реєстрації будуть уніфіковані – до сьогодні у кожному регіоні існувала своя специфіка, підсумував Ворона.
Єдина система реєстрації, яка починає діяти в Україні, говорить міністр юстиції Олександр Лавринович, вже діє в усіх європейських країнах.
«На сьогодні у нас існує дворівнева система, у якій присутні суб’єкти, які здійснюють цю діяльність і ті, які методично визначають, як вона має здійснюватися, – пояснює Лавринович. – Коли людина працює в одному органі, де отримує заробітну плату, де його беруть на роботу, нагороджують, стягнення накладають, звільняють, і інший орган, який визначає, що вона має робити, і як це не сприяє якості роботи. З 1 липня цього року – це буде єдина система, як це працює в усіх європейських країнах».
Передача функцій реєстрації Укрдержреєстру – єдине нововведення
Утім, за словами експертів та самих підприємців, фактично єдиним нововведення є те, що відтепер відкрити власну справу чи зареєструватися суб’єктом підприємницької діяльності можна буде лише в Укрдержреєстрі. Оскільки можливість реєструватися дистанційно до сьогодні була через службу державної адміністрації. Також незмінними залишаються терміни проведення реєстрації: для юридичних осіб три дні, а для фізичних два – залишаються незмінними.
Киянка Мирослава, яка два роки тому реєструвала товариство з обмеженою відповідальністю у Дарницькому районі столиці, висловлює подив щодо необхідності внесення змін. Система реєстрації, яка діяла до сьогодні, її влаштовує.
«У 2011 році я реєструвала товариство з обмеженою відповідальністю і сподівалася на гірший сценарій, ніж вийшло. Я зареєструвала компанію буквально за день. Я сходила до нотаріуса, отримала посвідчення і всі документи, звернулася до державного реєстратора і у той же день я отримала ідентифікаційний код. Тому мені важко сказати, що нові зміни покращать. Було доволі нормально».
Спрощення життя чи політичний тиск?
Сам по собі реєстр – це корисна річ, каже Радіо Свобода народний депутат від «Батьківщини» Володимир Бондаренко. Разом з тим, він припускає, що це може бути використано з метою політичного тиску.
«Реєстр може бути використаний з метою тиску на окремих підприємців, які мають симпатії до тієї чи іншої політичної сили, яка діє врозріз з існуючою сьогодні більшістю. Реєстр – це нормальна річ. Він дає не викривлену статистику, але якщо він не використовується з метою політичного тиску, а лише для наведення порядку в обліку та реєстрації різноманітних систем».
За офіційною статистикою, у середньому в Україні щодня реєструється майже 900 юридичних осіб та понад три тисячі фізичних осіб-підприємців.
|
|
|
|
© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.
© Автор проекту - Валерій Колосюк.
|