Проффесіоналів не полишає ідея реанімувати МГТК. До дерибану спробують залучити німців

Автор/джерело -  © Радіо Свобода



Дата публiкацiї - 27.02.2007 01:20 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/news_ua.php?id=2245

Створення міжнародного газотранспортного консорціуму за участю України, Росії та Німеччини обговорюватимуть, зокрема, цього тижня у Берліні український прем'єр Віктор Янукович та німецький канцлер Анґела Меркель.

Але чи запрацює консорціум після ухвалення парламентом змін до Закону України “Про трубопровідний транспорт”?

Багато експертів вважають такий консорціум із економічної точки зору вигідним проектом: для Росії як імпортера блакитного палива, для України як його транзитера, а для Німеччини як основного споживача російського газу у Європі.

Саме з економічної точки зору Міжнародний консорціум може бути реанімований, заявила в інтерв’ю Радіо Свобода експерт Інституту економічних досліджень та політичних консультацій Наталя Сисенко: “Якщо подивитись на прогнози щодо попиту на газ з боку ЄС, то він однозначно буде зростати. Тобто певна частка газу через Україну буде зростати, тому що Росія так швидко не побудує альтернативні газопроводи. Якою мірою вона буде зростати, залежатиме саме від того, чи буде газотранспортний консорціум, чи ні”.

Прагнення Росії зрозумілі, але і Москва, і Берлін ще не визначились

Росія прагне частини української газотранспортної системи, а натомість, відповідно до ухвалених нещодавно змін до Закону “Про трубопровідний транспорт”, приватизація, а також зміна власності державних підприємств магістрального трубопровідного транспорту в Україні забороняється. А це, на думку оглядачів, відлякує, зокрема, Росію від участі у консорціумі. Адже у Москві не приховують, що мріють про свою частку в українській газотранспортній системі, або хоча б про спільне використання українських газогонів. Не визначена наразі, на думку фахівців, і позиція Німеччини, яка останнім часом не заявляла, на яких умовах можлива її участь у газотранспортному консорціумі.

Водночас, як зазначив в інтерв'ю Радіо Свобода економіст Міжнародного центру перспективних досліджень Ільдар Газізулін, ніколи не говори ніколи: “Завжди можна знайти обхідні шляхи, які б дозволили так чи інакше залучити інші сторони до управління або до впливу на те, як функціонує газотранспортна система, зокрема, за якими тарифами прокачується газ чи на яких умовах можна користуватись цією системою”.

Тим часом Прем’єр Віктор Януковия заявив, що не бачить перепон для створення консорціуму, якщо у цьому будуть зацікавлені усі сторони.

Міжнародний консорціум із управління та розвитку газотранспортної системи України був проголошений українсько-російською міжурядовою угодою про стратегічне співробітництво в газовій сфері від 7 жовтня 2002 року. Зміни до Закону України «Про трубопровідний транспорт» не передбачають нелегітимність чи ліквідацію Консорціуму як юридичної особи, створеної відповідно до законодавства України.


 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.
© Автор проекту - Валерій Колосюк.