Хроніки дерибану. Спікер кримського парламенту довів - влада бандитська

Автор/джерело -  © Аратта-Україна



Дата публiкацiї - 18.09.2008 14:40 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/news_ua.php?id=5757

У автономії, де правлять владу регіонали, стався черговий корупційний скандал із подальшою бійкою. Спікер кримського парламенту, за бійку під час слідчих дій, відбувся адмінпротоколом, а будь-кого із нас, за те ж саме, вже б давно кинули у буцегарню.

Головним управлінням боротьби з організованою злочинністю МВС України складено протокол про адміністративне правопорушення за п. «г» ч. 1 ст. 5 Закону України «Про боротьбу з корупцією», відповідальність за вчинення якого передбачена ч. 2 ст. 8 Закону України «Про боротьбу з корупцією», стосовно Гриценка Анатолія Павловича, державного службовця І категорії І рангу, який працює на посаді Голови Верховної Ради Автономної Республіки Крим. Йому інкримінується безпідставна повторна (упродовж року) відмова в наданні до ГУМВС України в АР Крим та ГУБОЗ МВС України інформації, необхідної для перевірки законності походження коштів, внесених Гриценком А.П. до банківської установи для погашення кредиту в сумі 1,2 мільйона гривень, отриманого ним у 2007 році для придбання автомобіля представницького класу, повідомила прес-служба МВС.

Попередньо встановлено, що Гриценко А.П. у 2007 році отримав в одній із банківських установ, розташованій у Сімферополі, кредит на суму 248 700 доларів США терміном на 15 років і згодом погасив частину кредиту та відсотків за нього в сумі понад 93 тисячі доларів США (або майже 471,3 тис. гривень). Як державний службовець він був зобов’язаний до 15 квітня цього року надати за місцем своєї роботи Декларацію про доходи, вказавши, відповідно, факт отримання згаданого кредиту та джерела його погашення.

Однак в оприлюдненій через мережу Інтернет інформації про доходи Гриценка А.П. фігурують суми, значно менші від внесених ним коштів у банк для погашення кредиту та відсотків по ньому, що може свідчити про незадекларовані доходи, отримані ним не за основним місцем роботи. Таким чином, виникла необхідність установити джерела та законність походження згаданих коштів, у тому числі отримання офіційної інформації про доходи Гриценка А.П., оскільки її відсутність не дає можливості встановити істину щодо законності чи незаконності дій згаданого посадовця.

За вимогою Прокуратури АР Крим були витребовані від ГУМВС України в АР Крим зазначені матеріали, але рішення Прокуратурою АР Крим згідно з Законом на теперішній час не ухвалено.

З метою з’ясування всіх обставин цієї справи Головним управлінням МВС України в Автономній Республіці Крим тричі (14, 17 та 22 квітня цього року) направлялися запити на ім’я Голови Верховної Ради Криму щодо надання копій відповідних документів, однак у офіційних відповідях за підписом Гриценка А.П. щоразу висловлювалася відмова надати такі документи та інформацію, мотивуючи це їх «конфіденційністю». В останньому запиті ГУМВС містилося попередження, що в разі відмови в наданні інформації, умисного її затримування, надання неповної чи недостовірної інформації винні посадовці понесуть відповідальність згідно з п. «г» ст. 5 Закону України «Про боротьбу з корупцією».

Аналогічні запити (від 8 та 31 травня цього року) були надіслані до парламенту Криму за підписом першого заступника Міністра внутрішніх справ України – начальника ГУБОЗ МВС України, однак Гриценко А.П., розглянувши ці документи особисто, в черговий раз (двічі) безпідставно відмовив у наданні інформації, доручивши підписати відповідні листи своєму першому заступникові.

Слід зазначити, що Голова Верховної Ради АР Крим Гриценко А.П. не лише систематично відмовляв правоохоронцям в отриманні необхідної інформації, а й неодноразово ухилявся від зустрічі з працівниками міліції, не реагував на запрошення прибути до ГУМВС України в АР Крим, а також не приймав їх у своєму службовому кабінеті.

Таким чином, Гриценко Анатолій Павлович, який працює на посаді Голови Верховної Ради Автономної Республіки Крим, державний службовець І категорії І рангу, протиправно використовуючи надані йому посадові повноваження, порушуючи спеціальні обмеження стосовно державних службовців та інших осіб, уповноважених виконувати функції держави, спрямовані на попередження корупції, умисно, діючи в особистих інтересах, неодноразово протягом року, з метою перешкоджання в проведенні перевірки стосовно нього та його фінансового становища, не виконав свій обов’язок щодо надання відповідної інформації юридичним особам – Головному управлінню МВС України в Автономній Республіці Крим та Головному управлінню боротьби з організованою злочинністю МВС України, внаслідок чого унеможливив об’єктивне та своєчасне ухвалення відповідного процесуального рішення.

У діях Гриценка А.П. вбачаються ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого п. «г» ч. 1 ст. 5 Закону України «Про боротьбу з корупцією», відповідальність за яке передбачено ч. 2 ст. 8 Закону України «Про боротьбу з корупцією».

17 вересня 2008 року підозрюваного Гриценка А.П. було ознайомлено з відповідним Протоколом, який надалі буде спрямований до суду.

Цього дня працівники міліції у присутності понятих, виконуючи постанову Шевченківського районного суду Києва від 20 серпня 2008 року, намагалися в черговий раз ознайомити громадянина України Гриценка А.П. з матеріалами про притягнення його до адміністративної відповідальності за п. «г» ч.1 ст.5 Закону України «Про боротьбу з корупцією», та роз’яснити його права та обов’язки, передбачені ст. 268 Кодексу України «Про адміністративні правопорушення».

Громадянин Гриценко А.П. від ознайомлення з документами відмовився. Більш того, під час виконання працівниками міліції цих процесуальних дій, він завдав тілесні ушкодження одному з понятих, який також є процесуальною особою. Наразі потерпілого госпіталізовано до одного з медичних закладів Сімферополя.

Під час цього інциденту працівники Управління державної охорони перешкоджали законним діям співробітників міліції щодо виконання ними своїх службових обов’язків. За цим фактом працівниками міліції вирішується питання щодо порушення кримінальної справи.

Замість післямови. Конституція України наголошує, що всі громадяни, без будь-яких виключень, є рівними перед Законом. А чи так це є насправді?

Дії правоохоронців щодо спікера кримського парламенту доводять, що далеко не всі рівні у відповідальності за свої дії. Бо, якби подібне трапилося із звичайним українським громадянином, прокурор би не вагаючись, вже б запроторив отого маленького українця до великої буцегарні. І не за адміністративною статтею, а за кримінальною. Як такого, що злісно ухиляється від сплати податків і приховує доходи. Чи не так?

Ми вже мовчимо про бійку під час слідчих дій. Тут взагалі чистий і очевидний кримінал, за який маленького українця не тільки б одразу ж запроторили за грати, а ще б добряче нам'яли боки. Ні?

Відтак, ми публічно вимагаємо роз'яснень від головного самооборонця та очільника МВС Юрія Луценка щодо вибірковості застосування закону його підлеглими у Криму.

Ми вимагаємо роз'яснень від Генерального прокурора Олексадра Медведька щодо наявності в автономії дієздатної прокуратури.

Ми вимагаємо публічних роз'яснень у Президента України Віктора Ющенка щодо виконання його підлеглими силовиками вимог Конституції України в частині рівності усіх громадян перед Законом. А також, принагідно, нам, вибрцям, вельми цікаво було б знати, хто ж із оточення гаранта так продуктивно кришує кримських бандюків на державній службі?


 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.
© Автор проекту - Валерій Колосюк.