Дата публiкацiї - 25.08.2009 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/text_ua.php?id=1390
За кілька днів до відкриття в підмосков‘ї міжнародного Авіасалону МАКС–2009 і напередодні Дня Незалежності український літак “Мрія” став абсолютним світовим рекордсменом у важкій вазі і потрапив до книги рекордів Гіннеса за перевезення найважчого в історії авіації монолітного вантажу.
 | Фото: АНТК ім. О.К.Антонова
| Український Ан-225 на летовище «Звартноц» у Єревані доправив із німецького Франкфурта генератор для нової вірменської електростанції.
Той моновантаж разом із спеціальною рамою важить 188 тонн.
Через гірський ландшафт та відсутність у місці призначення морського порту доставити генератор наземним чи водним транспортом було неможливо. А тому залишався єдиний шлях – повітряний.
Із цим міг, принаймні теоретично, впоратися лише найбільший у світі літак – Ан–225.
На практиці ж виявилося, що навантаження генератора разом з рамою на погонний метр корпусу літака на 10 тонн перевищує допустиму норму.
Для полегшення вантажу інженери Авіаліній Антонова разом зі шведськими виробниками генератора розробили полегшену раму, що й допомогло вкластися в обмеження і встановити абсолютний ваговий рекорд.
Ан-225 “Мрія” – унікальний транспортний літак створювався для потреб радянської космонавтики як авіаційна транпсортна система для проекту багаторазового космічного корабля “Буран” та ракети-носія “Енергія”.
Саме тому цей повітряний корабель може перевозити вантажі не лише всередині у вантажних відсіках, а і зовні, на фюзеляжі.
Ан–225 був спроектований на базі літака з гарною репутацією АН-124 в рекордно короткий термін – упродовж трьох років у Конструкторському бюро Антонова і збудований наприкінці 80-х років минулого століття.
Перший політ української "Мрії" відбувся у грудні 1988 року, а в березні 89-го той літак під час одного польоту встановив одночасно понад сотню (110!) світових авіарекордів.
Перший літак кілька разів брав участь у міжнародних авіасалонах, однак після розпаду Радянського Союзу його законсервували і розкомплектували. Через незатребуваність.
Літак відновили у 2001 році для комерційної експлуатації і нині він залишається єдиним екземпляром.
Після перевезення з Німеччини до Вірменії генератора для елекстростанції, який став максимальним у світі комерційним монолітним вантажем у майже 190 тонн, українська “Мрія” стала абсолютним рекордсменом у важкій вазі.
Тепер на її рахунку вже три рекорди. Два попередні - перевезення максимального комерційного вантажу вагою 247 тонн та абсолюний рекорд вантажопідйомності – 254 тонни.
Нині АНТК ім. Антонова провадить переговори з інвесторами про добудову другого екземпляра Ан-225.
Літак-рекордсмен можна було побачити в небі над Києвом - він разом з іншими літаками взяв участь у параді до Дня Незалежності. |
Ківа: “Мрія” може відновитися як міжнародний проект
Ан-225 створили для перевезення космічного корабля Буран.
Кореспондент Бі-Бі-Сі Богдан Цюпин розмовляв із заступником Генерального конструктора авіазаводу Антонова Олександром Ківою.
Бі-Бі-Сі: Чи останній рекорд Мрії був навмисно спланований?
Олександр Ківа: Ми не працюємо заради рекордів. Це був просто комерційний рейс, але так сталося, що вантажі, які перевозять Мрія і Руслан, не може перевозити жодний інший літак.
Бі-Бі-Сі: Нещодавно “Мрія” була модернізована. В чому вона полягала?
Олександр Ківа: Модернізували двигуни, аби вони відповідали сучасним нормам щодо їх шумів на місцевості, переглянули екологічні характеристики. Модернізували навігаційне обладнання.
Бі-Бі-Сі: Наскільки Мрія завантажена, наскільки цей літак потрібен?
Олександр Ківа: Він потрібен в аерокосмічних проектах. Але, на жаль, нині не має потреби в реалізації таких програм. Проте є потреба у перевезенні вантажів – комерційних, військових, гуманітарних.
Бі-Бі-Сі: То тоді, можливо, таких літаків потрібно більше.
Олександр Ківа: Можливо, але для цього потрібні серйозні інвестиції. Нині ми ведемо переговори з нашими партнерами щодо таких інвестицій.
Бі-Бі-Сі: Якщо ці літаки потрібні, чому так важко запустити їх в серійне виробництво?
Олександр Ківа: Ми не маємо серійного виробництва цього літака. Ми маємо ще один літак, який був збудований відсотків 80-70 і нині він знаходиться на нашому підприємстві недобудований. Щодо інших, то літак не створювався за серійною технологією. Але щодо трохи меншого літака Ан-124, то на рівні урядів України і Росії обговорюються питання щодо відновлення виробництва цього літака.
Бі-Бі-Сі: Мрія розроблялася у Києві. Але чи можна говорити, що це літак український.
Олександр Ківа: Розробляв його колектив, який працює у Києві. Але то були часи Радянського Союзу і на нього працювала вся країна. Можна сказати, що його відродили до життя фахівці з України. Тому що, на жаль, після розпаду СРСР він кілька років простояв на аеродромі, не маючи можливості навіть злетіти. Але сьогодні це дійсно міжнародний проект. І якщо він буде відроджуватися, то саме як міжнародний проект. |