Що треба враховувати, щоб на гарне фото розраховувати?

Автор/джерело -  © Влад Коган, “Школа життя” 



Дата публiкацiї - 17.09.2011 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/text_ua.php?id=2110

Якщо у вас непереборна жага творчості, є кошти і час на її реалізацію, а просте стандартне зображення вас не влаштовує, ви прагнете у фотографії до більшого, тоді необхідно знати основи, що сприяють подоланню труднощів, що лежать на шляху до реалізації вашої мрії.

Головне - зрозуміти: якщо хочеш досягти певної майстерності, отримувати результат задовольняючого рівня, то й апаратура, на якій належить вчитися і працювати, повинна бути потрібної якості.

Треба бути готовим до того, що фотосправа - аж ніяк не дешева і не проста, вона вимагає великих знань, умінь, навичок, які приходять з часом. Не обійтися без різноманітної літератури, додаткової допоміжної апаратури і графічних програм.

Як вибрати базову основу всієї справи - власне фотоапарат? Є параметри, що визначають фотографуючі здатності фотоапарата, без яких бажаний результат неможливий.

Варіанти технічних характеристик фотоапаратів

1. Основний лімітуючий фактор, що визначає кінцевий результат, без якого неможливий сам процес фотографування, який не можна надалі замінити або підкоригувати, - це розмір матриці, основного робочого органу сучасного цифрового фотоапарата.

Головний робочий розмір 24х36 мм, хто пам’ятає - це розмір кадру аналогового плівкового апарату. Є й більше, але такі матриці стоять вже на спеціальних камерах.

Для фотографа-професіонала така матриця - нагальна необхідність, для аматора - мрія. Чесно сказати, щоб повноцінно використовувати таку матрицю, треба бути вже дуже просунутим любителем.

Наступний розмір матриці, що дає можливість плідно працювати фотографу-початківцю (саме працювати, тому що хороший фотознімок - аж ніяк не результат веселого проведення часу), - це 22,3 х14,9 мм. У різних фірм-виробників розміри можуть відрізнятися в межах 2-3 мм.

Рівень 12-18 мегапіксілей на таких матрицях вже дозволяє отримувати якісне друковане зображення, розміром до 2 м2, в деяких випадках і більше. Фотоапарати з такими матрицями немає сенсу використовувати для виготовлення маленьких фотографій розміром до 30х40 cм.

Все, що менше, - інше. Це не говорить про те, що більш слабкі фотоапарати погані, просто їх нерозумно використовувати в індивідуальному режимі. Вони спроектовані як автомати, для своїх цілей цілком функціональні і не вимагають практично ніяких знань. Але спроба отримати від них якісний знімок великого розміру (на що вони просто не здатні) - марна трата часу. Все інше, що пишуть в інструкціях, - реклама виробника, не більше.

Треба знати і враховувати, що чим менше матриця, тим більше в результаті фокусна відстань стандартного об’єктива (так як об’єктив розрахований на стандартний розмір кадру 24х36 мм), тим вужчий кут його захоплення.

Від розміру матриці залежить якість фотографії при великому збільшенні, що дуже важливо при перегляді на сучасних телевізорах, моніторах, відеоплатах, за допомогою проекторів, для якісного друку.

Чим більша матриця, тим чіткіше і яскравіше зображення виходить, тим рівномірніше розподіляються на ній пікселі - точки, які є основою цифрового зображення.

Чим більше пікселів на одиницю площі містить зображення, тим більше воно детальне. Максимальна деталізація зображення закладається при зйомці і не може бути в подальшому змінена.

2. Фотооб’єктив - другий лімітуючий фактор. Основні вимоги до нього - це фокусна відстань і світлосила. Від фокусної відстані об’єктива залежить, з якої відстані можна знімати той чи інший об’єкт.

Об’єктиви бувають такі:

Стандартний - kit - 50 мм, призначений для зйомки загальних планів. Бувають і zoom 18-55 мм, але суті це не змінює.

Короткофокусний (широкозахватний) від 32 до 12 мм, призначений для зйомки масивних об’єктів в межах міста.

Довгофокусний (телеоб’єктив) понад 120 мм, призначений для зйомки віддалених важкодоступних об’єктів.

Портретний 70-75 мм.

Сьогодні існують чудові об’єктиви зі змінною фокусною відстанню, так звані трансфокаторні, які дозволяють з пристойною якістю вести зйомку в досить широкому діапазоні, наприклад EF-S 18-135 мм.

Різноманітність об’єктивів величезна, і професіонали підбирають їх залежно від конкретно поставленого завдання.

 

Нащадок легендарної “Лейки”

Любителям краще спочатку придбати фотоапарат з універсальним трансфокатором, типу EF-S 18-135, так як “кітовий” об’єктив дуже швидко перестає задовольняти потребам, а додаткове придбання інших об’єктивів пов’язано з дуже великими витратами.

Другий важливий параметр об’єктиву - його світлосила. Чим більше світлосила, тим краще зображення при низькій освітленості. Велика світлосила дозволяє проводити зйомку з більш далеких відстаней, при більш низькому ISO, максимально уникати шумів, що неминуче виникають при слабкому освітленні, отримувати чіткі, рельєфні фотознімки.

3. Здатність фотокамери зберігати зображення у форматі RAW.

Багато фотолюбителів самовпевнено вважають, що обробляти свої фотознімки в фотошопі або аналогічних програмах нижче їх просунутого вміння. Вони не розуміють, що цифровий фотознімок неможливо зробити без спеціальної обробки в графічному редакторі.

Цифрові фотоапарати оснащені автоматизованими комп’ютерними програмами для отримання відеозображення, на дисплеї фотоапарата або моніторі комп’ютера ви бачите вже результат такої обробки. У фотоапараті є перемикач установки програм, ви можете змінювати параметри, але в межах встановлених можливостей.

Результати не завжди задовольняють, але і поліпшити зображення в спеціальному графічному редакторі на комп’ютері виходить не завжди, тому що ви редагуєте не сам знімок, а вже його автоматично відредаговане зображення, при цьому збережене в стисненому форматі JPEG. При цьому незворотньо втрачено або спотворена маса невикористаних, але спочатку присутніх пікселів, тобто точок, що несуть саме це зображення.

Щоб фотограф міг власноруч відредагувати знімок, існує початковий файл у форматі RAW. Це файл-сирець, те зображення, яке зафіксувала безпосередньо матриця. Файл “важкий”, 20-30, а то й більше мегабайт.

Якщо фотоапарат здатний видавати такий файл, то ви можете домогтися надалі такого фотозображення, якого хочете особисто ви.

4. Найважливішим показником є ​​можливість вручну встановлювати баланс білого кольору - це один із найскладніших моментів для отримання якісного кольорового зображення.

5. Швидкість зйомки сьогодні досягає 8 кадрів на секунду, без гідного рівня цього показника неможливо отримати хороші фотознімки швидко змінюваних подій.

6. Ручна установка витримки і діафрагми дозволяє значно розширити діапазон художніх можливостей при фотографуванні. Вона дає можливість маніпулювати різкістю, що іноді підвищує художні достоїнства фотознімку.

7. Іонно-літієвий акумулятор, що забезпечує не менше 500-700 знімків.

8. Бажано пристрій, що забезпечує бездротове синхронне включення спалахів.

Додаткове обладнання

  • Для обробки фотознімків потрібен потужний комп’ютер з набором спеціальних програм і хорошим великим монітором.

  • Для більш тонкої обробки (особливо ретуші) необхідний графічний планшет.

  • У поїздках і подорожах для перекачування фотографій з карти пам’яті і попереднього перегляду добре мати невеликий ноутбук.

  • Штатив з шарніром, який обертається в декількох площинах.

  • Дистанційний затвор для зняття панорам і зйомки в складних умовах.

Вдалої покупки і гарних світлин!

 

Порівняльні розміри цифрових матриць сучасних фотоапаратів


 



Інтерактивний підручник по експозиції для фотографів-початківців

Цей симпатичний флеш-модуль з сайту CameraSim дозволяє фотографу-початківцю легко і просто освоїти основні налаштування камери при зйомці. Комбінуючи експозицію, налаштування ISO, фокусну відстань об’єктива, умови освітленості і натискаючи на кнопку зйомки (Snap Photo), можна наочно побачити різницю, отримавши моментальний знімок.

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.
© Автор проекту - Валерій Колосюк.