Єврокомісія: підвищенням митних тарифів Україна шкодить власним інтересам

Автор/джерело -  © Інна Завгородня, DW 



Дата публiкацiї - 18.03.2013 | Постiйна адреса - http://www.aratta-ukraine.com/text_ua.php?id=2770

Навздогін ініціативі щодо підвищення тарифних ставок у межах СОТ, Україна, шляхом введення спеціальних заходів, підняла мито на імпорт автомобілів. Члени СОТ і Єврокомісія вказують на ознаки протекціонізму.

Спочатку цигарки, тепер автомобілі - Україна минулого тижня запровадила спеціальні заходи щодо імпорту легкових автомобілів у вигляді спеціального мита, яке становитиме 6,5 та 13 відсотків. Ним обкладатимуть легкові автомобілі з двигуном від тисячі до 2200 кубічних сантиметрів, пояснила Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі на сторінках газети "Урядовий кур’єр". Рішення, яке поширюватиметься на автомобілі незалежно від країни виробника, набуде чинності 13 квітня та діятиме три роки.

Комісія пояснила такий крок значним скороченням виробництва національного автомобілебудування. Так, 2010 року у порівнянні з 2008-мвиробництво впало на майже 80 відсотків, йдеться у повідомленні видання.

Лише тимчасово?

Прем’єр-міністр України Микола Азаров наголосив, що цей захід є вимушеним і тимчасовим. "Протягом останнього року вітчизняні автовиробники практично зупинилися", - написав прем’єр-міністр на своїй сторінці у Facebook. Він також зазначив, що йдеться про десятки тисяч людей, котрі "фактично залишилися без роботи".

Імпортерам автомобілів Азаров запропонував подумати про те, як зменшити витрати, аби "не підвищувати вартість імпортних автомобілів".

Асоціація українських автомобілебудівників "Укравтопром" підтримує ініціативу уряду та звертає увагу на те, що до вступу України до Світової організації торгівлі 2008-го року митна ставка на легкові автомобілі була ще вищою, при цьому до України імпортували більше автомобілів, ніж нині. "До 2008 року ставка мита була 25 відсотків, але імпорт зростав рік до року, а ціни на імпортні авто були нижчими, ніж за 10-відсоткового мита", - йдеться у поширеному організацією повідомленні.

Захисні заходи чи протекціонізм?

За правилами СОТ, країни мають право запроваджувати так звані "захисні заходи", спрямовані на обмеження імпорту, аби запобігти завданню шкоди певній галузі економіки у випадку раптового збільшення обсягів імпорту.

При цьому, минулого травня Японія заявляла, що загальні обсяги імпорту автомобілів до України між 2008 та 2010 роках навпаки зменшилися, пише інформаційне агентство Reuters і додає, що деякі партнери Києва по СОТ побоюються, що введення "захисних заходів" країнами, які ніколи не застосовували таких заходів у минулому, використовується з прихованою метою протекціонізму.

На шкоду репутації

Такий крок може призвести до чергового погіршення репутації України, пише Reuters. Агентство нагадує, що спочатку Україна висунула претензії до австралійських правил оформлення пачок цигарок, не маючи при цьому інтересу до австралійського ринку. Відтак з’явилось вето, накладене лише Україною проти приєднання до СОТ Ємену.

Востаннє ж шквал критики на адресу Києва викликала нещодавня ініціатива української сторони підвищити митні тарифи на 371 товарну позицію - у їхньому переліку також були автомобілі. Водночас Reuters прогнозує, що підвищення мита на імпорт автомобілів, швидше за все, викличе негативну реакцію лише в обеженого кола країн-виробників авто.

Українське підприємство ЗАЗ збирає в Україні, зокрема, місцеві версії марок автомобілів Chevrolet Aveo та китайської Chery A13, тоді як інші фірми займаються зборкою російської Лади, корейських Hyundai та німецьких Volkswagen Skoda, пише Reuters. Агентство нагадує, що Євросоюз, Південна Корея та Туреччина вже висловлювали свою стурбованість планами України переглянути митні тарифи на автомобілі.

Критика непоступливості

Днями стурбованість кроками Києва у межах СОТ висловили США, але й у Брюсселі із занепокоєнням спостерігають за зовнішньою економічною політикою українського уряду. Як підкреслив у відповідь на запит Deutsche Welle Джон Кленсі, речник єврокомісара з питань торгівлі Карела Де Гухта, загалом понад 120 членів СОТ не схвалюють планів України стосовно перегляду безпрецедентно високої кількості тарифних ставок.

Він наголосив, що єврокомісар особисто просив українського віце-прем’єр-міністра Юрія Бойка, міністра економічного розвитку і торгівлі Ігоря Прасолова та уповноваженого з питань європейської інтеграції Валерія П’ятницького відкликати заявку України про перегляд тарифів під час їхньої зустрічі у Брюсселі у січні, а згодом і на останньому саміті ЄС-Україна в лютому.

Єврокомісія заявляє, що Україна й досі не подала подробиці намірів перегляду митних тарифів. Невідомо також, як і чи буде Україна відшкодовувати перегляд тарифів, як це передбачено правилами СОТ, наголосив Кленсі.

Окрім того Єврокомісія підкреслила, що плани масштабного перегляду тарифів можуть зашкодити підписанню угоди про створення Зони вільної торгівлі між Україною та ЄС. Джон Кленсі підсумував, що тарифні ініціативи України шкодять її власним національним інтересам з підписання і ратифікації Угоди про асоціацію з ЄС.

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.
© Автор проекту - Валерій Колосюк.