У Волгограді спеціальна комісія обстежить “танцюючий міст” через Волгу |
Очевидці події розповідали, що багатотонні металеві конструкції видавали приголомшуючий скрегіт. На кадрах відеозйомки видно як згинається дорожнє покриття - і це міст через Волгу, по якому йдуть бетонні хвилі заввишки близько метра, повідомляє російський Перший канал.
У момент зйомки рух тут вже зупинено. Але коли міст тільки "затанцював", по ньому їхало кілька десятків автомашин.
Андрій Бистров, водій: "Перше відчуття було, що в мене колеса роз'їжджаються у машини. Уявляєте, машина їде, і ти її просто ловиш. Я почав думати, може, з підвіскою щось трапилося. Потім подивився на машини, що їхали попереду, а вони, як на простирадлі розгойдуються - вгору-вниз, вгору-вниз".
Всі в'їзди на міст були терміново перекриті співробітниками міліції. Зупинили і рух суден по річці. Коли коливання припинилися, фахівці служби, у підпорядкуванні якої знаходиться міст, оглянули дорожнє полотно і огорожу. За їх словами, ні тріщин, ні ушкоджень вони не побачили.
Анатолій Васильєв, заступник начальника Управління автомобільних доріг: "Збіглися вітрові коливання і навантаження. Резонанс стався, і все".
Напередодні ввечері в Волгограді було похмуро і вітряно. Але по-справжньому сильного вітру, який тут не рідкість, не було. "Штормить" саме надводну частину мосту завдовжки трохи більше кілометра, хоча і розв'язки, і з'їзди стоять на таких же опорах. Як кажуть шляховики, - можливо, справа в довжині перекриттів.
Анатолій Васильєв, заступник начальника Управління автомобільних доріг: "Балки 154 метрів, вони самі по собі металеві, протяжність велика. У них все одно завжди є коливання".
У волгоградського моста виявилася нелегка доля. Його будували з тривалими перервами 12 років і тільки восени минулого року, нарешті, змогли відкрити першу смугу з двох запланованих. До цього, щоб потрапити з Волгограда на лівий берег Волги, потрібно було проїхати майже 100 кілометрів. Тепер міст закритий на невизначений час.
Вадим Басов, в.о. начальника ГУ МНС по Волгоградській області: "Очікується прибуття експертної комісії для обстеження цього моста на предмет подальшої експлуатації".
Проектувальникам і інженерам належить оглянути, що називається, зворотний бік моста, тобто, те, що знаходиться під дорожнім покриттям. Їм належить відповісти на цілий ряд питань: чи не деформовані металеві конструкції, стійкі чи опори, і що буде, якщо міст знов "пуститься в танок". Тільки тоді фахівці дадуть відповіді на головне питання, яке хвилює сьогодні багатьох городян: чи є все ще у Волгограді безпечний міст через Волгу.
У 1927 році в Оклахомі (США) через подібне явище резонансу зруйнувався вантовий міст (відео). Проектувальники не врахували резонанс від навантаження від вітру.