“Танцюючий” міст через Волгу відкрили для руху легкових автомобілів |
Як повідомляє РІА Новості з посиланням на ДІБДР Волгоградської області, рух по мосту було відкрито о 8:35 (7:35 за Києвом). Вантажним автомобілям поки не дозволено їздити по мосту.
Волгоградським автомобілістам, щоб не спізнитися на роботу, у вівторок вранці довелося пересідати на річкові трамвайчики, так як новий міст через Волгу, який отримав останнім часом у народі назву "танцюючий", відкрили майже на три години пізніше запланованого часу, повідомили очевидці, яким довелося добиратися у вівторок на роботу річковим транспортом.
Міст планували відкрити о 5:00 (за київським часом), але відклали через спрацювання датчиків амплітудних коливань на двох прольотах.
Нагадаємо, новий міст через Волгу було закрито 20 травня через коливання амплітудою до одного метра. Експерти, які прибули до Волгограда з Москви, Саратова і Санкт-Петербурга, вважають, що причиною коливань мосту стала його аеродинаміка - вітрові навантаження могли потрапити в одну резонансну зону і викликати такі наслідки.
Міст міг почати розгойдуватися під впливом підйомної сили, що виникла в ньому, як в крилі літака, під дією сильного вітру, вважає гендиректор Науково-технічного центру "Електромережі" Сергій Рижов, що раніше разом з колегами досліджував схожі процеси в електричних дротах.
"Це явище - резонанс, який виникає, якщо власна частота якогось об'єкта починає співпадати з частотою зовнішньої сили, що збуджує коливання. В результаті, зростає амплітуда коливань, виникають дуже великі зусилля і конструкція може зруйнуватися. Резонанс може виникнути в будь-якому механізмі", - повідомив експерт.
21 травня президент РФ Дмитро Медведєв доручив контрольному управлінню президента і Генпрокуратурі перевірити обставини проектування, будівництва та експлуатації мосту. На переході не було виявлено ніяких зовнішніх тріщин і внутрішніх порушень. На думку експертів, те, що трапилося, - безпрецедентний випадок для балочних мостів, яким є волгоградський міст.
Новий мостовий перехід через Волгу, що включає в себе сам міст, правобережні й лівобережні естакади довжиною 7,11 кілометра було відкрито у Волгограді в жовтні 2009 року, через 12 років після початку його будівництва. На зведення мосту пішло 2,5 мільярда рублів. До цього єдиною сполучною ланкою між районами Волгоградської області, розташованими на правому і лівому берегах Волги, була гребля Волзької ГЕС і поромна переправа.