![]() |
ГТС України модернізують... під консорціум |
“ДК “Укртрансгаз” бачить своє стратегічне завдання у перетворенні ГТС України у газотранспортну систему світового рівня за критеріями технологічності, енергоефективності та екологічності”, – наголосив Ярослав Марчук відкриваючи презентацію. – “Це дозволить Україні на десятиріччя вперед зберегти роль провідного транзитера газу на Європейському континенті”.
Презентована Головою ради директорів “Укртрансгаз” Програма модернізації передбачає інвестування у газотранспортну систему понад 23 млрд. гривень (4,6 млрд. долл.) протягом наступних чотирьох років.
Ключовими складовими Програми реконструкції та модернізації є роботи на двох з чотирьох найбільших газотранспортних системах України – газопроводах “Союз” та “Уренгой-Помари-Ужгород” загальною пропускною потужністю близько 60 мільярдів куб м газу на рік.
Окрім цього Програма передбачає технічне переоснащення та модернізацію Угерського підземного сховища газу активною місткістю близько 2 мільярдів куб м. та інвестиції в низку інших важливих об’єктів газотранспортної інфраструктури.
З метою розширення пропускної здатності ГТС України в європейському напрямку в рамках проекту “Міжнародний консорціум з управління та модернізації ГТС України” розроблено проект будівництва газопроводу Богородчани-Ужгород. Ця 256-кілометрова дільниця дозволить наростить транзит газу територією України на 5-19 мільярдів куб. м на рік, одночасно завантаживши в цих же обсягах існуючі дільниці ГТС України (Торжок-Долина, Івацевичі-Долина), що нині використовуються не на повну потужність.
Як відзначив у ході презентації член ради директорів ДК “Укртрансгаз” Ігор Пономаренко: “Компанія вже повідомила про підготовку програми модернізації наших європейських партнерів з транзиту газу. Їх підтримка допоможе компанії у обговоренні інвестиційної складової проектів з європейськими та світовими банками, зокрема європейським банком з реконструкції та розвитку”.
Від “Аратти”:Як відомо, ще за часів Кучми було підписано документи й утворено товариство із обмеженою відповідальністю, яке й отримало назву “газотранспортний консорціум”. Теж загальновідомо, що для передачі у розпорядження третій особі сратегічної державної власності, потрібно відповідне рішення парламенту. Кучмі цього не вдалося, бо в тодішніх депутатів не піднялася рука, фактично, поставити під загрозу національну безпеку держави. “Газова війна” РФ, у відношенні України та підвищення цін до фантастичних (чи хворобливих) порядків - це, очевидно, така собі стимуляція українського керівництва до просування у напрямку зазначеного “товариства”. Тепер, як бачимо, процес набуває розвитку.