![]() |
Німецька космічна місія для унікальної 3D-моделі Землі |
Ракетоносій «Дніпро» з німецьким радарним супутником на борту стартував з космодрому в казахському Байконурі о 4:14 за середньоєвропейським часом, а вже через півгодини подав перші сигнали зі своєї орбіти. Як повідомив Німецький центр авіації та космонавтики, старт пройшов зразково, і супутник почав виконувати свою амбітну місію.
Неймовірна точність і колосальна кількість даних
Разом із супутником-близнюком «Terrasar-X», який вже з 2007 року перебуває в космосі, «Tandem-X» упродовж трьох років кружлятиме навколо Землі, збираючи дані для тривимірної моделі планети, що матиме досі нечувану точність. За прогнозами, похибка відображення, яке має виникнути в результаті, буде складати в середньому всього два метри. Ефект тривимірності для такої моделі має виникнути в результаті того, що супутники літатимуть на близьких, але різних позиціях над Землею, тому знімки будуть робитися під різними кутами. Це принцип, схожий на той, за яким функціонує людський зір і дозволяє людині мати просторове бачення навколишнього середовища.
Орбіти супутників перебувають на висоті 154 кілометри над поверхнею Землі, а швидкість польоту складає 28 тисяч кілометрів на годину. У результаті унікальної космічної місії буде зібрано колосальну кількість цифрових даних. Їхній обсяг має сягнути 1,5 петабайти. Для наочного порівняння: якщо зберегти ці дані на DVD, які потім скласти один на один, то мала б виникнути башта заввишки 430 метрів.
Унікальність і практична цінність
Після завершення проекту Німеччина буде мати найбільшу в світі базу даних про зовнішній вигляд нашої планети. Вони є дуже важливим для багатьох галузей, зокрема для дослідження зміни поверхні Землі, боротьби з природними катастрофами, гарантування безпеки, містобудування, геології та геодезії. За повідомленнями Німецького центру авіації та космонавтики, є вже й кілька десятків комерційних компаній, які зацікавлені в цих даних.
Загалом у місію зі створення тривимірної моделі Землі інвестували 165 мільйонів. Її старт уже двічі відкладався через різні проблеми. Обидва супутники - як «Terrasar-X», так і «Tandem-X» - були побудовані в Фрідріхсгафені (Німеччина) у співпраці між Німецьким центром авіації та космонавтики і європейським аерокосмічним підприємством Astrium.