Новий Податковий кодекс порушує фундаментальні принципи права |
"Зате деякі норми кодексу, представленого на всенародне обговорення, викликають не тільки подив, а й занепокоєння", - констатують експерти.
Як повідомили в УКБС, експерти звертають увагу громадськості на норму, якою узаконюється можливість застосування до платника податків через одне і те ж правопорушення кількох штрафних (фінансових) санкцій (п. 83.2 ст. 83 розділу II).
Так, говориться в повідомленні союзу, одна з норм проекту кодексу передбачає відповідальність платника в розмірі 50% від суми податку, що підлягає нарахуванню, за ненадання, надання з порушенням встановлених термінів, надання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності ( п. 86.2. ст 83 розділу II).
"А іншим пунктом цієї ж статті встановлено додатковий штраф платнику за це ж порушення (п. 86.3 ст. 83 розділу II). Тобто, якщо у звітності буде допущена механічна помилка, платника податків оштрафують на 50% від суми податку, крім того, застосують ще і додатковий штраф ", - вважають в УКБС.
На думку експертів союзу, необґрунтовано завищено розмір відповідальності за помилку у податковій звітності (50% від суми податку, що підлягає нарахуванню).
"У цьому разі, якщо при розрахунку податку з доходів фізосіб (ПДФО) на підприємстві, де працює, наприклад 1000 працівників, бухгалтер допустить помилку (навіть технічну - в ідентифікаційному номері) - до платника застосують штраф у розмірі 50% нарахованого ПДФО плюс 85 грн додаткового штрафу", - пояснюють в УКБС.
При цьому експерти констатують, що подвійна відповідальність встановлюється і за самостійне визначення контролюючим органом суми податкового зобов'язання, якщо платник податків не подав у встановлені строки податкову (митну) декларацію.
Зокрема, говориться в повідомленні УКБС, додатково до штрафу, встановленого пунктами 87.1 і 87.1.1, передбачений і штраф у розмірі 10% від суми нарахованого податкового зобов'язання за кожний повний або неповний місяць затримки подання податкової декларації (п. 90,1 ст. 90 розділу II ).
"Норма про неодноразове застосування санкцій до платника податків незаконна, оскільки суперечить Конституції України. Адже статтею 61 Основного Закону визначено - ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду у зв'язку з одним і тим же правопорушенням", - наголосила гендиректор Асоціації УКБС Галина Оліфер .