Проти постраждалих у бійці «бютівців» порушено кримінальну справу |
Про це «Дзеркалу тижня» повідомив голова комітету Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, народний депутат від «БЮТ-Батьківщина» Віктор Швець.
«Але є інші статті в Кримінальному кодексі, які передбачають відповідальність за посягання на життя, здоров’я і перешкоджання діяльності державного діяча, якими є народні депутати. То ми вимагали і вимагаємо, щоб кримінальні справи були порушені саме проти тих осіб, які здійснили звірячий напад на народних депутатів України і спричинили їм тілесні ушкодження та інші ушкодження здоров’ю», — наголосив Швець.
За його словами, народні депутати від БЮТ вже давно звернулися до генерального прокурора із заявою про вчинення злочину, і згідно нормам Кримінально-процесуального кодексу, протягом 10 днів Генеральна прокуратура повинна прийняти відповідне рішення.
«На сьогоднішній день нам відомо тільки те, що порушено кримінальну справу за блокування парламенту. Тобто, фактично ми можемо говорити про те, що кримінальна справа порушена проти нас самих», — сказав голова парламентського комітету.
Відповідаючи на запитання про те, чи мають намір народні депутати від БЮТ звертатися до прокуратури у зв’язку із блокуванням трибуни «регіоналами», коли вони були в опозиції, Віктор Швець зазначив: «Наша позиція в цьому питанні дуже проста — ми хочемо виділити два періоди. Перша частина — те, що відбувалось до 16 грудня 2010 року, і сам факт 16 грудня. Все, що відбувалось до 16 грудня, можна було розглядати як політичний протест, дії депутатів, пов’язані з виконанням їх депутатських повноважень. Тому що все це відбувалось в період пленарних засідань, безпосередньо у Верховній Раді, коли розглядалися гострі політичні питання. І в тій чи іншій формі і ті, і інші депутати — і депутати Партії регіонів, і наші народні депутати — застосовували загально визнані засоби парламентського тиску: блокування, чи дії, які б заважали більшості ухвалити рішення без дотримання позицій меншості. Тобто, це був політичний протест. А 16 грудня відбулась організоване, сплановане побиття народних депутатів поза межами сесійного засідання. Це звіряче побиття народних депутатів було організовано владою. Ось у чому принципова різниця».
Як повідомлялося, 16 грудня у сесійній залі Ради сталася бійка між депутатами фракцій Партії регіонів і «БЮТ-Батьківщина». У результаті зіткнення декілька депутатів від опозиції були госпіталізовані.
Прокуратура Києва за матеріалами дослідчої перевірки, проведеної органами внутрішніх справ щодо подій, які мали місце 16 грудня в сесійній залі Верховної Ради, порушила кримінальну справу за частиною 2 статті 344 — втручання в діяльність державного діяча.
Від “Аратти”: Диспозиція ст.344 КК України визначає незаконний вплив у будь-якій формі на Президента України, Голову Верховної Ради України, народного депутата України, Прем'єр-міністра України, члена Кабінету Міністрів України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або його представника, Голову Рахункової палати або члена Рахункової палати, Голову або члена Центральної виборчої комісії, Голову Національного банку України, члена Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Голову Антимонопольного комітету України, Голову Фонду державного майна України, Голову Державного комітету телебачення і адіомовлення України з метою перешкодити виконанню ними службових обов'язків або добитися прийняття незаконних рішень, як кримінальний злочин.
Відтак, з формальної точки зору блокування пленарних засідань парламенту нібито має ознаки зазначеного злочину. А побиття народних депутатів іншими народними депутатами?
А ця дія має явні ознаки злочину, передбаченого ст. 346 КК України, тобто "Погроза або насильство щодо державного чи громадського діяча". Ми, звичайно, не беремо на себе сміливість підміняти слідство, проте, у нас, як виборців, виникають певні сумніви у тому, що згідно з вимогами КПК України, слідство ведеться і неупереджено, і всебічно.
Бо окрім зазначених кодексів, ми також знаємо, що Конституція України - це закон прямої дії і має зверхню силу над іншими законами.
Право кожного горомадянина (і народного депутата - включно) на публічний вислов протесту - гарантується ст. 39 Конституції України. При тому, зазначена стаття не регламентує місця проведення акцій протесту. Тобто, опозиційні нардепи, згідно до вимог Конституції публічно, з трибуни парламенту і у ЗМІ заявили: про початок проведення акції протесту, її мету і свої вимоги.
У разі, якщо б їхні колеги з Партії регіонів вважали б, що реалізація свого конституційного права їхніми колегами з опозиції перешкоджає їхньому обв'язку - мали б звернутися до спікера, аби той спрямував до суду відповідний позов. І для цього, до речі, не потрібно ніяких приставів чи паламентського спецназу.
Невже цього не знають у ГПУ? Те, що цього не знають (або роблять вигляд, що не знають) народні обранці, нас не дивує.
Але дивує інше. Наприклад, чому ГПУ не звернула уваги на таке дивне явище, яке в народі прозвали "тушкуванням". Адже, згідно з законом про прокуратуру, у разі, коли порушуються законні права та інтереси громадянина, прокурорські співробітники мають розпочати дії, передбачені чинним законодавством, навіть без наявності конкретного заявника. А у даному випадку - мовиться про законні інтереси мільйонів громадян, яких фактично ошукали певні особи. І цілком можливо - або під примусом, або ж з корисних мотивів.
І ми, як платники податків вельми хотіли б знати, у чому причина таких дивних моментів у діяльності ГПУ?