![]() |
Замість агресивних виконавців цінуватимуться розумні, креативні та неконфліктні працівники |
Міжнародний дослідницький центр The Economist Intelligence Unit опублікував доповідь “Тенденції в економіці, індустрії і корпоративному житті. Прогноз на 2020 рік”. В листопаді-грудні 2005 р. дослідники опитали 1650 генеральних директорів великих міжнародних компаній, щоб з'ясувати, які тенденції будуть впливати на бізнес у світі в найближчі 15 років і виділити п'ять найважливіших.
Отже, перше – глобалізація і перерозподіл економічної міці вбік азійських країн, насамперед Індії і Китаю; друге – демографічні зрушення і якісна зміна трудових ресурсів на більш зрілих ринках: вони стануть старше, жінки будуть грати все більшу роль; третє – ріст і атомізація підрозділів компаній зробить життєво важливим уміння налагодити між ними ефективну взаємодію; четверте – товари і послуги стануть більш персоналізованими; і п’яте – найбільша додана вартість буде досягатися за рахунок вивільнення творчих сил, креативність стане більш важливою, ніж вміння дотримуватися встановлених правил.
Для гендиректора Philips DAP (побутова техніка) у Росії, ключове слово для розуміння сучасного світу - глобалізація. “Вільне переміщення товарів, грошей і людей призвело до більшого взаємозв'язку всіх процесів у світі”, - вважає він. Тому якщо компанія хоче вижити в нових умовах, їй потрібні співробітники, що мають велику гнучкість, високою адаптивністю до нового і здатністю вибудовувати бізнеси-процеси на багатьох рівнях.
Його практичні спостереження відповідають теоретичним викладенням. Дослідники The Economist Intelligence Unit з'ясували, що в найближчі 15 років у конкурентній боротьбі будуть перемагати компанії, що зможуть запропонувати споживачу кращу якість обслуговування і персоналізований продукт. Це висуває нові вимоги до персоналу. Найціннішими для працедавців будуть люди, що зможуть поєднувати особисту чарівність, креативність, гнучкість, комунікабельність і вміння швидко вирішувати проблемы. Щоб бути успішними, компанії повинні будуть більше інвестувати в людські ресурси і нові технології, вважають дослідники. В менеджерах буде цінуватися вміння налагоджувати відносини з людьми й організаціями.
Російські експерти погоджуються з західними. На думку керівника управління з кадрового менеджменту однієї крупної консалтінгової компанії, в 1990-ті роки компанії завойовували ринки і здобували активи. Тому в керівниках цінувалися агресивність, амбіційність та ініціатива. Зараз відбувається етап “корпоративної архітектури”. Компанії вибудовують управлінські процеси і підвищують ефективність. Від менеджерів вимагається вміння ставити мету і поступово йти до їх досягнення. Якщо зараз між компаніями починає розпалюватися війна за таланти, те вже в недалекому майбутньому в роботі менеджерів не останню роль будуть грати їхня “психологічна компетенція”. Затребуваний начальник має вміти залучати й утримувати “правильних” людей.
Психологічний портрет кандидата вже сьогодні є не менш важливим, ніж його професійний досвід. Директор по підбору персоналу однієї великої кадрової компанії каже, що багато разів бачив, як працедавці відбирали людей по тому, як вони спілкувалися і вибудовували відносини з іншими людьми. На його думку, в майбутньому ця тенденція буде розвиватися, особливо в секторі послуг, де міжособистісне спілкування і вміння налагоджувати відносини між людьми має першорядне значення. Уже сьогодні в Російській Федерації в цьому секторі зайнято 60% людей і бурхливий розвиток сфери послуг помітно поміняв вимоги до працівників з боку працедавців, які стали надавати більшого значення особистим якостям співробітника.
Крім психології усе більшого значення набуває інтелект працівника. Все менш потрібними будуть прості виконавці. Інтелектуальна складова праці постійно зростатиме, а це означає, що працівникам будуть необхідні точні знання і гарна освіта – таку думку висловлює гендиректор відомої російської консалтингової компанії.
Підвищаться вимоги і до освітнього рівня керівників – вони мають вміти бачити всі зв'язки і процеси в компанії, навіть неочевидні. Менеджер майбутнього має бути добре освіченим. Будь-яка спеціалізація буде лише надбудовою над загальними фундаментальними знаннями.
Не можна сказати, що 15 років тому працедавці не цінували творчих, освічених і комунікабельних людей, але за цей час істотно змінилося середовище і темп змін стає швидшим. Тому ці якості співробітників і стають більш важливими.