Вчені відтворили в новому пристрої процес фотосинтезу |
Пристрій використовує сонячне проміння і метал церій із групи лантаноїдів для розщеплення двоокису вуглецю або води на пальне, яке можна зберігати і транспортувати.
Прототип, створений науковцями у Сполучених Штатах і Швейцарії, збирає сонячне світло через кварцове вікно і камеру у циліндр, вкритий церієм.
Церій має природну властивість віддавати кисень при нагріванні і всмоктувати його при охолодженні.
Коли у пристрій закачують двоокис вуглецю або воду, церій, охолоджуючися, швидко забирає з них кисень, утворюючи водень і окис вуглецю.
Отриманий водень можна використовувати у спеціально пристосованих для цього автомобілях.
Науковці визнають, що новий пристрій є надзвичайно неефективним, адже він використовує лише 0.7% або 0.8% сонячної енергії, яка в нього потрапляє.
Більшість енергії губиться через втрату тепла, яке виходить крізь стінки реактора. Однак його ефективність можна збільшити до 19% завдяки кращій теплоізоляції.
Професори з Каліфорнійського інституту технологій кажуть, що реактор можна використовувати для виготовлення пального для автотранспорту, а також на великих електростанціях, де сонячну енергію можна збирати вдень і вночі.
Але подальша робота в цьому напрямку залежить від бажання країн фінансувати політику стримування парникового ефекту.
Учені пояснюють, що новий пристрій відтворює життєдіяльність рослин, які також використовують двоокис вуглецю, воду і сонячне світло для виділення енергії, що є частиною фотосинтезу. Однак декому таке пояснення здається спрощеним.
Британські компанії із використання альтернативних джерел енергії назвали винахід цікавим і обнадійливим.
Питання полягає в тому, де теоретично можна було б поставити такі сонячні колектори: на даху будинків чи у великому промисловому концерні десь у Сахарі, звідки добуте рідке пальне можна було б транспортувати?
Сонячні технології дуже швидко розвиваються. Але найскладнішими проблемами залишаються ефективність, економія та спосіб її збереження.
Сонячні електростанції нового покоління вже збудували в Іспанії і Сполучених Штатах. Там сонячне проміння відбивається через низку дзеркал на висаджені на вежі приймачі, звідки енергія потрапляє на двигуни турбін.
Новий проект в Іспанії передбачає також використання розплавлених солей для збереження сонячного тепла впродовж 15 годин для того, щоб станція потенційно могла працювати вночі.