В Україні подорожчає Інтернет |
У 2010 році, за даними провайдерів, ціни на Інтернет-доступ помітно просіли: у III кварталі тарифи деяких компаній опустилися до рівня рентабельності.
На кінець III кварталу 2010 року загальна кількість абонентів широкосмугового доступу в Україні становила близько 3,35 млн., з яких 2,87 млн. - домашні користувачі.
На середину листопада 2010 року Україна також увійшла до Топ-30 країн світу по швидкості Інтернет-з'єднання. А за якістю "швидкого" Інтернету Україні - на 36-му місці у світі.
При цьому, даний сектор поки що зростає: у III кварталі 2010 року проникнення таких послуг становило близько 16,3%. Дохід з абонента в 2010 році зменшився на 7 гривень, а це більш ніж 10%-ве падіння за трохи більш ніж квартал.
В 2011 році, на думку деяких експертів, обвальне падіння цін припиниться, тому що "далі вже нікуди".
"У 2011 році ціни на широкосмуговий Інтернет-доступ для домашніх користувачів істотно падати вже не будуть, максимум на 5-10%, оскільки ніякого економічного сенсу в цьому вже немає, і фінансової міцності в більшості провайдерів на це не вистачить", - вважає директор однієї з телекомунікаційних груп.
На його думку, в місцях з підвищеною конкуренцією більш технічно і фінансово підготовлені провайдери будуть намагатися дати більше послуг за ті ж гроші, а менш підготовлені будуть втрачати частку і намагатися продати свій бізнес.
Крім того, як прогнозують провайдери, ціни можуть навіть зрости. Так, у зв'язку з низькою прибутковістю цього сегменту зв'язку "ринок опускається на дно".
А це, з одного боку, неминуче знижує якість послуг, а, з іншого, призводить до "зниження інвестиційної привабливості ринку ШСД, і нові інвестори дивляться на цей сектор телекомунікацій без ентузіазму.
Крім того, надія повернути вже вкладені інвестиції і видані кредити не може нескінченно довго підтримувати в інвесторів і банків бажання кредитувати збиткові підприємства.
І цей факт неминуче призведе до деякого підйому цін: у середньому, на 15-20% на ринку.
В першу чергу ціни будуть підвищувати ті компанії, які "годували своїх абонентів різними сортами безкоштовного сиру", вважають у великих компаніях.