Польська сторона вважає винними у загибелі Президента російських диспетчерів |
Раніше Варшаву не влаштував підсумковий звіт МАК про авіакатастрофу, тому що в ньому нібито не була відображена відповідальність за трагедію російських диспетчерів, а вина повністю була покладена на пілотів.
На прес-конференції у Варшаві міністр внутрішніх справ і адміністрації Польщі Єжи Міллер, що очолює польську урядову комісію, яка розслідує обставини катастрофи, представив версію події польської сторони.
"Диспетчери діяли під великим тиском і зробили багато помилок, не надавши підтримки екіпажу під час підходу на посадку в складних погодних умовах", - такий висновок зробила польська урядова комісія.
"Ми представили документ, який говорить сам за себе. Нашу правоту захищають факти", - сказав про презентацію Міллер. За його словами, "головна мета - уникнути подібних подій у майбутньому".
Міллер представив відео-реконструкцію подій 10 квітня на аеродромі "Північний" і розповів про переговори диспетчерів з контрольної вишки. Особливу цінність представляє друга частина відео. На ній чітко чути переговори диспетчерів про погодні умови, які погіршилися раптово.
Один із контролерів повідомляє ведучому зміни, що "видимість менше 500 метрів, навіть 300", "ніхто не очікував, було безхмарно". В результаті бесіди прийнято рішення дозволити зниження до ста метрів (безпечна висота для прийняття рішення) і в разі необхідності відправити літак в аеропорт Внуково.
Потім на записі фіксується процес зниження польського борту № 1. За 15 хвилин до трагедії на записі чути фраза диспетчера про те, що "все готове" і "прожектори увімкнено", а також його інформація для пілотів про процедуру приземлення на "Північному". Пізніше в діалозі прозвучав сумнів в успішному приземленні та прийнято рішення відправити літак на друге коло і надати екіпажу можливість самостійно приймати подальші рішення.
Представник комісії, який проводив презентацію, підкреслив неодноразово, що диспетчери невчасно давали команди пілотам і не інформували екіпаж у хвилини зниження, що літак перебуває на невірній лінії приземлення. "Команда "горизонт" повинна прозвучати раніше, а не коли борт знаходиться нижче лінії приземлення на 70 метром", - сказав він. За його словами, за дві секунди до цієї команди екіпаж прийняв рішення піти на друге коло.
За словами Міллера, "комісія, що досліджує авіаподії, має одну мету - проаналізувати всі фактори, які мали вплив на трагічний результат того польоту". "Це потрібно для того, щоб зробити висновки на майбутнє. Ми не шукаємо винних. Тільки аналізуємо всі обставини і вирішуємо, які мали вплив, а які ні", - зазначив він.
В інтересах "не тільки Польщі, а й Росії, і всіх, хто коли-небудь буде сідати в Смоленську, зробити висновки з подій, які відбулися" 10 квітня під Смоленськом, додав Єжи Міллер.
Нагадаємо, 96 людей загинуло під час падіння президентського ТУ-154 у лісопосадці перед військовим летовищем "Північне" під Смоленськом. Серед них був президент Польщі Лех Качинський із дружиною.