Аратта - На головну

26 квітня 2024, п`ятниця

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- в містечку Бердичів (Житомирська область) в костьолі Святої Варвари 14 березня 1850 року місцева красуня Евеліна Ганська була повінчана з Оноре де Бальзаком. В цьому ж містечку тривалий час жив Фредерік Шопен, окрім написання музики, він також керував роботами по реставрації тамтешнього органу...
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


День народження “копійки”

Технології 14036 переглядів

Опубліковано - 20.04.2006 18:59 | Всі новини | Версія для друку

День народження “копійки”
День народження “копійки”
36 років тому - 19 квітня 1970 року з конвеєра зійшов перший автомобіль ВАЗ 2101 - “Жигулі” – найбільш масовий легковик в СРСР.

Його склали слюсарі В. Присяжнюк, І. Осіпов, В. Гусєв, В. Орліхін, і В. Глазунов, а першим водієм став італійський шеф-інструктор Беніто Гуідо Савоіні.

З того часу було випущено 2 699 999 “копійок”. ВАЗ-2101 жив на конвеєрі 14 років (в 1984 році склали останні 11 автомобілів).

На честь 36-річчя випуску першої “копійки” на “Автовазі” пройшли святкові заходи: концерти, спортивні змагання, у тому числі і традиційний забіг “Вазівська верста”, а також виставка дитячих малюнків “Я малюю Ладу!”. Крім того, відбулося підведення підсумків щорічного конкурсу “100 кращих працівників Автовазу”.

Прототипом для створення нового радянського автомобіля був італійський ФІАТ-124, що завоював у 1965 році європейський титул “Автомобіль року”. Однак, новий ВАЗ-2101 принципово відрізняється від свого італійського “брата”. У першу чергу зовсім іншим двигуном із верхнім розподільчим валом і збільшеною міжцентровою відстанню, що в майбутньому дозволило неодноразово збільшувати літраж мотора. При збереженні робочого обсягу 1198 см. куб., діаметр циліндра став більшим на 3 мм (з 73 до 76 мм), а хід поршня зменшився з 71,5 до 66 мм, тобто двигун став більш короткохідним, а отже – більш прийомистим. У цілому в базову конструкцію італійської малолітражки “ФІАТ-124” було внесено понад 800 змін.

У зчепленні збільшили зовнішній діаметр накладок – з 182 до 200 мм. У коробці передач доробили конструкцію синхронізаторів. Через переважно погане дорожнє покриття кліренс збільшили з 164 до 175 мм, щоправда, тільки в передній частині, тому що позаду це не дозволяв картер нерозрізного моста. Передня підвіска була цілком перероблена: змінена її кінематика, посилені багато деталей, у тому числі пружини і кульові опори. Ведучий міст – новий. Архаїчна триважільна задня підвіска поступилася місцем прогресивній п’ятиштанговій конструкції.

Ще на ранніх стадіях іспитів з’ясувалося, що вітчизняне бездоріжжя неприйнятне для задніх дискових гальм Fiat – уже при 2-3 тисячах км пробігу колодки стиралися до металу, тому гальма замінили барабанними.

Кузов також ґрунтовно дороблений і посилений. Замість двох вушок під домкрат (по одній з кожного борта) з’явилися чотири, що забезпечувало набагато більш надійне «вивішування» автомобіля, до того ж, колишні одинарні вушка знаходилися під серединою порога, і на російських вибоїнах від них би незабаром нічого не залишилося.

У передньому бампері з’явився отвір для “кривого стартера” – у наших умовах річ просто необхідна. Крім того, передній і задній бампери знайшли “ікла”, а поруч із ними з’явилися буксирні вушка, яких на Fiat не було. Передні сидіння, на відміну від крісел італійських Fiat, стали розкладними. Кнопкові ручки дверцят замінили “безпечними”, утопленими. Крім того, з’явилося зовнішнє дзеркало заднього виду.

Автомобіль став важчим. Його споряджена маса збільшилася з 855 до 945 кг. З іншого боку, конструкція стала набагато міцнішою й надійнішою. Говорячи про доробку Fiat-124 для російських умов виробництва й експлуатації, варто врахувати, що вона проводилася переважно силами італійців. Звичайно, “вазівські” фахівці брали участь у роботах, і досвід, накопичений у процесі іспитів, пізніше застосовувався ними при створенні наступних моделей. Утім, італійці продовжували постачати “вазівців” техпропозиціями по зміні конструкції аж до постановки на виробництво ВАЗ-2103.

19 квітня 1970 р. - це дата в історії Волзького автомобільного заводу по праву названа тріумфальною: на головному конвеєрі був зібраний перший автомобіль. Первісток ВАЗ-2101 виправдав сподівання його творців. Ходові якості автомобіля були чудові.

Волзький автозавод почав реалізацію автомобілів ВАЗ-2101 через торгову мережу. Після 19 років експлуатації перший товарний автомобіль зайняв почесне місце в музеї Волзького автозаводу, а власник “копійки” із задоволенням пересів за кермо “дев’ятки”, подарованої йому ВАЗом.

Пізніше ВАЗ-2101 послужив базовою моделлю для всієї наступної гами моделей - автомобілів класичного компонування: ВАЗ-2102, -2103, -2104, -2105, -2106, -2107.

Пройшло 36 років із дня випуску першого ВАЗ-2101. Але й у похилому віці “копійки” колесять дорогами, викликаючи милування своєю невибагливістю, надійністю, витривалістю.
Share/Bookmark
 
Більше новин за темою «Технології»:
Більше тем:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Минулі покоління лишили нам не так розв`язання проблем, як самі проблеми”
Сенека

 
Подорожуйте Україною комфортно і без обмежень!
 

 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.