Оператори паливного ринку констатували неминучість подальшого зростання цін на бензин |
При цьому в повідомленні об'єднання говориться, що на засіданні експертно-аналітичної групи з питань ринку нафтопродуктів 11 березня 2011 року з цим погодилися представники Антимонопольного комітету та Мінекономрозвитку, проте Міненерговугілля відмовилося вести детальний діалог, "встановивши завідомо неадекватний рівень ціни".
"При цьому немає бажання усвідомити те, що сьогодні на ринку наявні нафтопродукти різної якості, які мають різну закупівельну вартість і тому не можуть реалізовуватися за однією ціною на АЗС", - йдеться в повідомленні.
Дорогі високоякісні нафтопродукти імпортного виробництва, пояснюють вони, що відповідають стандартам Євро-5, не можуть продаватися в одній ціні з паливом класу Євро-3 і Євро-2, виробленим українськими НПЗ.
Однак, вважають оператори ринку, європальне для сучасних автомобілів "назване Міністерством енергетики та вугільної промисловості мало не причиною всіх бід на ринку".
В асоціації вважають, що для коректного регулювання ринку необхідна розробка трьох коридорів: для оптових цін на ринку України, для українського пального Євро-2 і Євро-3, для європального класу Євро-5.
"Впевнено заявляємо про те, що всі АЗС, які не входять до мережі нафтопереробних компаній, при встановленому граничному рівні 9,50 грн / л на бензин А-95 і 9,00 грн / л дизпалива при торгівлі заводським продуктом несуть збитки", - йдеться в повідомленні.
Об'єднання пояснює, що дрібні оператори ринку і одиночні АЗС, як правило, не мають запасів палива, і будуть змушені припинити торгівлю за готівку протягом 7-10 днів.
"Відхід з ринку цих операторів збільшить приплив клієнтури на інші АЗС, які також не мають великих запасів продукту", - резюмується в повідомленні.
Разом з тим асоціація вітає рішення Міненерговугілля відмовитися від ідеї запровадження мита на імпорт нафтопродуктів.
"Серед першочергових заходів у нинішній ситуації має стати хоча б тимчасове зниження податків на нафтопродукти. Це єдиний дієвий метод, який сьогодні розглядають уряди країн Європи для боротьби з високими цінами на пальне", - вважають оператори ринку.
Водночас асоціація закликає уряд Миколи Азарова відмовитися від "адміністративного регулювання, необґрунтованих обвинувачень учасників ринку в спекуляціях і соціальній безвідповідальності і перейти до пошуку виходу з ситуації, що склалася, шляхом відновлення діалогу".
"В іншому разі ситуація на паливному ринку може розвиватися непередбачувано", - попереджає об'єднання операторів.
Зазначимо, що в Україні діють понад 6 тис. АЗС.
Раніше прем'єр-міністр Микола Азаров допустив можливість введення механізму закриття автозаправних станцій у разі необґрунтованого підвищення ними цін на паливо.
Нагадаємо, що українські ЗМІ писали про те, що Кабмін погрожує застосувати жорсткі санкції щодо нафтотрейдерів за подорожчання палива. Деякі компанії можуть бути оштрафовані на суму до 1 млрд грн.
Сьогодні, 15 березня, АМКУ повторно відклав винесення рішення у справі, яку було порушено 4 січня за фактом різкого підвищення цін на бензин компаніями Лукойл-України, ОККО-Нафтопродукт, Континент Нафто Трейд (WOG), Альянс Холдинг (бренд Shell) і Кершер ( входить до групи ТНК-ВР) в кінці 2010 і в 2011 році.