Єврокомісія готова судитися з Facebook і Со |
У Єврокомісії уже протягом кількох останніх місяців занепокоєні з приводу того, що деякі соціальні мережі та інтернет-портали збирають та зберігають особисті дані про користувачів, зокрема про їхні звички (йдеться здебільшого про Facebook, Google та Yahoo).
Такі дані потім часто використовуються, зокрема, для того, щоб цілеспрямовано скеровувати людині рекламу саме тих продуктів чи послуг, якими вона цікавилася в інтернеті. При цьому існує брак інформації з приводу того, які саме дані збирають інтернет-портали та як вони їх використовують. Тому Вів'єн Реддінґ збирається оновити законодавчі акти стосовно захисту приватних даних, що були укладені ще 16 років тому, і з тих пір не зазнали істотних змін.
«Право на забуття»
Віце-президент Єврокомісії вважає, що люди мають право знати, яку саме інформацію про них зібрали соціальні мережі й портали в інетернеті, а також повинні отримати змогу ці дані видалити. Реддінґ називає це «правом на забуття».
Втім, проблемою є те, що більшість компаній, яким Реддінґ висунула ультиматум, розташовані не на території Євросоюзу, а у США. Саме тому, вважає віце-президент, органи ЄС, що опікуються захистом даних мають отримати більше повноважень. Будь-яка компанія, що здійснює операції у ЄС чи намагається запропонувати послуги та товари європейському споживачеві, має відповідати стандартам Європейського Союзу, наголошують у Єврокомісії.
Запропонувати конкретні зміни до законодавчих актів щодо захисту приватних даних Вів'єн Реддінґ планує у липні. Після цього нововведення мають бути затверджені урядами окремих держав-членів Євросоюзу та Європарламентом.