За московським часом. Європейський бізнес спантеличений (не)переведенням годинників в Україні |
У вівторок Україна, слідом за Росією, Білоруссю та Казахстаном, відмовилася від переходу на зимовий та літній час.
Тепер літній час в Україні не відповідає астрономічному, тим часом зимовий-збігається з київським сонячним (полудень наступає, коли сонце в зеніті). У Білорусі нещодавнє рішення скасувати переведення годинників офіційно мотивували «координацією з іншими учасниками Митного союзу». Україна до цього економічного об’єднання не входить, однак годинники нинішня парламентська більшість вирішила «звірити» саме з Моквою та Мінськом. Натомість країни Європейського Союзу, як і раніше, будуть переводити стрілки годинників двічі на рік, і різниця в часі з ними буде плаваючою: одна година влітку, дві - взимку.
Спантеличені іноземці
Несподівані часові зміни у Києві спантеличили представників іноземних компаній, які працюють в Україні. Віктор Меньо з Франції планує відкрити у Києві ресторан, то ж часто навідується по справах до української столиці. Новина про те, що з жовтня між ЄС і Україною буде різниця в часі у дві години його не тішить. «Насправді це незручно. Я часто літаю до Києва - ця плутанина збиватиме з пантелику», - бідкається Віктор. До проблем готуються й українські аеропорти та авіакомпанії, яким доведеться узгоджувати нові графіки з аеропортами світу.
Ускладнення для європейських відряджень
Водночас в Європейській бізнес асоціації (ЄБА) наголошують, що після відмови від переходу на літній та зимовий час виникнуть логістичні проблеми. «У нас є офіс у Брюсселі. Нам буде складно організовувати подорожі бізнесменам в межах одного дня. Адже кожна поїздка насичена численними бізнес-зустрічами», - прокоментувала Deutsche Welle виконавчий директор ЄБА Ганна Дерев’янко. Вона наголошує, що хоча є плюси у відмові від переведення годинника, адже для організму нібито буде менше стресу, але водночас є певні мінуси для ведення бізнесу в Україні. «Не думаю, що контракти варто буде європейським бізнесменам переукладати з українськими компаніями через це, однак незручності є», - каже Дерев’янко.
У кожного свій графік
Натомість в Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України не вбачають проблем у відмові від переведення годинникових стрілок. Там наголошують, що перевізникам доведеться лише переукласти договори з замовниками з країн ЄС. «У всіх машинах наших перевізників стоять тахометри, за якими, відповідно до інструкцій, водії їдуть чи відпочивають. І не важливо як там змінюється час, водій їде і відпочиває за своїм графіком», - розповів Deutsche Welle віце-президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України Леонід Докіль.