ДАІ позбавлять спокуси вибору при визначенні розмірів штрафу |
Автори документа пропонують скасувати “вилки”, що передбачають верхню і нижню межі нарахування штрафів, і застосовувати до порушників лише мінімальні санкції. На думку депутатів, це допоможе боротися з корупцією в ДАІ. Разом з тим в Державтоінспекції вважають, що подібні послаблення призведуть до зростання ДТП, пише "КоммерсантЪ-Украина".
Народні депутати Юрій Кармазін ("Наша Україна - Народна самооборона") і Юрій Ганущак ("БЮТ-Батьківщина") підготували законопроект про внесення змін до Кодексу про адміністративні правопорушення (КпАП), а саме - в ту його частину, де йдеться про порушення правил дорожнього руху.
Наприклад, якщо в чинній редакції КпАП, за перевищення швидкості більш ніж на 20 км/год передбачений штраф у розмірі 15-20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (255-340 грн.), то розробники вважають, що необхідно штрафувати порушника на суму 255 грн.
Народні депутати також пропонують застосовувати санкцію у вигляді штрафу у розмірі 9 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (153 грн.) за невиконання водіями вимог співробітника міліції про зупинку транспортного засобу (ст.112-2 КпАП). Зараз максимальним покаранням за це порушення є позбавлення прав на термін від 3 до 6 місяців.
На думку Кармазіна та Ганущака, уніфікація розмірів штрафів за порушення правил дорожнього руху зменшить кількість хабарів з боку співробітників ДАІ. "Наявність "вилок" у штрафних санкціях призвела до поширення хибної практики, коли співробітник ДАІ спочатку погрожує виписати максимальний штраф за правопорушення, потім погоджується на меншу суму, а різницю кладе в свою кишеню", - пояснив Кармазін.
У Державтоінспекції переконані, що лібералізація штрафів може різко збільшити аварійність на дорогах. "Ми постійно спостерігаємо взаємозв'язок: як тільки починаються послаблення щодо правопорушників, різко зростає кількість ДТП, - пояснив головний інспектор відділу нормативно-правового забезпечення департаменту ДАІ МВС Станіслав Горбовий. - Можна, звичайно, перейняти досвід Німеччини, де давно вже діють єдині штрафи, але там і рівень життя населення вищий. А в Україні одна з десяти сімей заробляє непогано, а дев'ять бідують. Як можна в таких умовах підходити до всього уніфіковано?"
Разом з тим у громадській організації "Дорожній контроль", що інформує населення про різні порушення з боку працівників ДАІ, згодні, що запропоновані нововведення значно знизять рівень корупції в ДАІ. "Якщо у інспектора є вибір, на яку суму отштрафувати порушника, природно, є велика спокуса покласти щось собі в кишеню. Єдині штрафні санкції позбавлять співробітників ДАІ такої спокуси", - сказав керівник прес-служби громадського проекту "Дорожній контроль" Єгор Воробйов.
Раніше Верховна Рада ухвалила у першому читанні зміни щодо посилення відповідальності за керування транспортом у стані сп’яніння. Згідно зі змінами, п’яних водіїв штрафуватимуть на суму від 400 до 450 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (6800 - 7650 грн.) або позбавлятимуть прав на 3-4 роки.