Очі не брешуть: вчені порахували типовий час оцінки сайту |
Про це йдеться в повідомленні про дослідження на сайті Науково-Технологічного Університету Міссурі, зазначає Lenta.ru.
Для участі в експерименті було відібрано 20 добровольців із числа студентів. Їм показали 25 сайтів і попросили їх оцінити. Всі сайти належали юридичним факультетам американських університетів. Таким чином організатори постаралися позбавити випробовуваних від спокуси порівняти їх зі сторінками аналогічного підрозділу власного навчального закладу (у Науково-Технологічному Університеті Міссурі юридичного факультету немає). Щоб уникнути впливу інших побічних чинників, сайти демонструвалися у вигляді скріншотів. Обмеження у часі не ставилися. Рухи очей піддослідних фіксувала інфрачервона камера.
На оцінку сайту в середньому йшло 20 секунд, з яких по 180 мілісекунди витрачалося на вивчення окремих сегментів сайту і ще 2,6 секунди займало фокусування на тій частині сторінки, яка привернула найбільшу увагу. Чим довше учасник експерименту залишався на сайті, тим більше прихильною була його оцінка.
Також з’ясувалося, що в першу чергу учасники експерименту звертали увагу на сім ділянок сайту (в порядку убування часу, витраченого на їх огляд): логотип, головне навігаційне меню, рядок пошуку, посилання на акаунти в соціальних мережах, заголовні зображення, текстове наповнення сайту, нижня частина сторінки.
"Відомо, що перші враження дуже важливі. Все більше людей використовує Інтернет для пошуку інформації, і перші враження користувача про веб-сайт можуть визначити, яка думка про цю організацію у нього сформується - прихильна чи ні", - сказала одна з авторів дослідження доктор Гон Шен (Hong Sheng), експерт в галузі взаємодії людини і комп’ютера.
Як випливає з резюме дипломної роботи Сірджани Дахал, співавтора Гон Шен, застосовувати результати своїх праць вчені пропонують в вебдизайнs. Технологія відстежування рухів очей не перший рік використовується в цій сфері. Так, в 2009 році для оптимізації свого пошукача її застосувала компанія Google, приблизно тоді ж за допомогою eye-tracking був складений перелік правил по оформленню новинних сайтів, роком раніше була розроблена методика, що дозволяє інвалідам грати в комп’ютерні ігри за допомогою погляду. Відомо також, що цю технологію використовує для управління синтезатором мови прикутий до інвалідного крісла британський учений Стівен Хокінг.