В США інтернет-ЗМІ виявилися прибутковіші за друковані |
Про це йдеться в дослідженні Project for Excellence in Journalism (PEJ) - підрозділу американської організації Pew Research Center.
Аналітики PEJ опитали керівників шести компаній, які об’єднують 121 ЗМІ. Деякі з них надали докладні дані про фінансову діяльність. Загалом на кожні 11 доларів, зароблених газетами, припадає один долар доходу онлайн-ЗМІ.
Тим не менш, безпосередньо рекламний виторг цифрових видань за минулий рік зріс на 19 відсотків, а друкованих – впав на 9 відсотків. В результаті, якщо брати до уваги тільки рекламні доходи, на один долар прибутку онлайн-ЗМІ доводиться сім доларів збитків в газетах.
Рік тому PEJ опублікувала аналітичну доповідь Ситуація в ЗМІ, в якій представлені декілька трендів розвитку засобів масової інформації. Тоді організація зазначила, що в 2010 році на рекламу в цифрових виданнях компанії вперше витратили більше, ніж на рекламу в газетах – 25,8 проти 22,8 мільярда доларів.
Крім того, в минулорічній доповіді PEJ виявила і інші ознаки "переваги" американських цифрових ЗМІ над "паперовими". Так, у 2010 році читаність новин в онлайн-виданнях перевищила читаність газет (і їхніх сайтів в тому числі).
Також організація констатувала, що більшу частину трафіку цифрові видання отримують від соцмереж, пошукачів і новинних агрегаторів. В результаті частина доходів від реклами дістається останнім, а не виробникам контенту.
У лютому повідомлялося, що в Росії інтернет вперше обігнав друковану пресу за обсягами реклами.