Німецький уряд запроваджує «бензинову поліцію» |
Нова громіздка система оповіщення про ціни на бензин повинна з’явитися незабаром у Німеччині. Політики сподіваються, що це допоможе взяти під контроль хаотичні цінові стрибки на ринку автомобільного пального.
У середу, 2 травня, уряд в Берліні ухвалив рішення про створення «Центру ринкової прозорості», який буде відстежувати ситуацію з цінами на природний газ, електрику, а також мінеральне пальне. Оператори автомобільних заправок муситимуть повідомляти туди щомісяця. Постачальники та нафтопереробні заводи повинні будуть розкривати перед державою інформацію про ціни, за якими вони купують або продають нафту чи пальне. Крім того, треба буде повідомляти точні обсяги реалізованої продукції за тією чи іншою ціною.
Центр, який працюватиме при Федеральному антимонопольному відомстві, у разі потреби буде розслідувати цінові інциденти, заявив міністр економіки Філіпп Реслер. Однак спостерігачі сумніваються, що такі заходи зможуть вплинути на розвиток цінової ситуації. Адже експерти переконані, що бензин дорожчає не через торговельні «накрутки» оптових постачальників або заправок, а головним чином унаслідок негативних сценаріїв, як-от ймовірний напад Ізраїлю на Іран або падіння квот видобутку «чорного золота».
Привид планової економіки
Квітень 2012 року був найдорожчим за всі часи, що стосується заправки пальним. Літр "95-го" бензину (німецький аналог - Super ) коштував у середньому по країні 1,70 євро. Середня вартість літру дизеля була близько 1,50 євро. Німецькі автолюбителі не приховують свого невдоволення таким станом речей. Антимонопольним відомством ведеться розслідування щодо можливої змови концернів паливної галузі, однак поки без особливого успіху. Ті начебто продавали бензин незалежним автозаправками за вищими цінами, ніж власним заправкам, але це однозначно не доведено. «Конкуренція в секторі заправок досі була незадовільною»,- підкреслює міністр Реслер.
Бензинова галузь розчарована діями німецького уряду і говорить про народження «бюрократичного монстра». Її експерти прогнозують, що для обробки даних з усіх 15 тисяч заправок у Німеччині новому відомству знадобиться кілька сотень персоналу і держава зрештою перекладе відповідні витрати на плечі платників податків, а бізнес свої додаткові витрати на бухгалтерію – на покупців бензину. Існують і ті, хто оцінює проект закону позитивно. Так, клуб німецьких автолюбителів ADAC вважає, що антимонополісти отримають нові можливості для усунення неринкових механізмів. Для набуття чинності законопроект мають затвердити Бундестаг та Бундесрат.