Аратта - На головну

20 грудня 2024, п`ятниця

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- найдовша печера на Україні носить назву «Оптимістична» і знаходиться на Поділлі - це гіпсова печера на глибині 20 м, протяжністю понад 230 км. Вхід до неї розташований поблизу села Королівка Борщівського району Тернопільській області. Це найдовша гіпсова печера у світі і друга за протяжністю, - вона поступається лише Мамонтовій печері в США...
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Чи зможе скраплений газ стати альтернативою дорогому бензину?

Технології 9495 переглядів

Опубліковано - 16.07.2012 11:44 | Всі новини | Версія для друку

Чи зможе скраплений газ стати альтернативою дорогому бензину?
Чи зможе скраплений газ стати альтернативою дорогому бензину?
Сьогодні в Україні, за підрахунками експертів, близько 15 відсотків автомобілів використовують у якості пального скраплений газ.

Встановлення в машині газобалонного обладнання дає можливість суттєво заощадити. Фахівці кажуть, що це цілком безпечно. Серед мінусів називають втрату потужності автомобіля.

Використання скрапленого газу, пропан-бутану, в якості пального, дає можливість водіям заощаджувати майже вдвічі. Сьогодні на українських заправках літр такого газу коштує 5 гривень 17 копійок, тоді як літр 95-го бензину – понад 10 гривень. І хоча автомобіль використовує газу на 15 відсотків більше, ніж бензину, економія вже ж залишається суттєвою. Єдиним недоліком встановлення газобалонного обладнання водії називають втрату потужності.

«Потужність двигуна втрачається на 15-20 відсотків. Вона не така маневрена, як на бензині, – розповідає водій із Закарпаття, Михайло. – Хоча у моїй машині 136 конячок, тож я особливо цього не відчуваю. Але якби об’єм двигуна був 1,6 – це б відчувалося».

Встановлення нового газового обладнання наразі обходиться в середньому близько 5 тисяч гривень.

«Даємо 3 роки гарантії, або 100 тисяч пробігу. Ми видаємо всі документи для реєстрації МРЕВ. У багажнику, замість запасного колеса ставиться балон, а під капотом ставиться електроніка та форсунки», – розповів Радіо Свобода співробітник одного із сервісних центрів, який займається встановленням газового обладнання.

Далі переобладнання потрібно зареєструвати у ДАІ – це коштує 400-500 гривень.

Диверсифікація краще

За словами майстра Горлівського сервісного центру з переобладнання автомобілів для роботи на скрапленому природному газі при «УкрАвтоГаз» Сергія Рибалка, використання пропан-бутану у якості автомобільного пального є цілком безпечне.

«Італійці є експериментаторами, – пояснює він. – Вони спеціально підпалювали автомобіль з газобалонною установкою і бензиновий бак вибухав набагато швидше, ніж газовий балон. А газові балони обгорали і так і залишалися лежати в авто. Це за умови, якщо все нормально зібрано, і зроблено згідно з вимогами».

Україна повністю залежить від імпорту нафтопродуктів. Відтак, на переконання директора організації з вивчення ринку нафтопродуктів «Консалтингова група А-95» Сергія Куюна, переведення автомобілів на газ, як альтернативний вид палива наразі є перспективним.

«Будь-яка альтернатива є дуже доброю для ринку та споживачів, – вважає Куюн. – На мій погляд, ще є потенціал у такого енергоносія як стиснений природний газ, який через різке зростання цін на російський природний газ у 2009 році став неконкурентоздатним. Але для України, яка є дуже залежною від імпорту нафти та нафтопродуктів, такий перехід надзвичайно важливий, тому що багато газу виробляють саме українські підприємства з української сировини».

Упродовж останніх років спостерігається тенденція до збільшення використання скрапленого газу в якості моторного палива. Сьогодні, говорить Сергій Куюн, його частка у порівнянні з використанням бензину становить близько 15 відсотків.

«Упродовж останніх років спостерігалося тенденція. За останні 5 років ця цифра зростала більш як вдвічі. Сьогодні об’єм споживання його на транспорті становить близько 800 тисяч тонн у рік. Це в цілому балансі моторних палив становить близько 8 відсотків, а у балансі бензину – близько 15», – зауважує Сергій Куюн.

Майбутнє за гібридами?

На відміну від деяких країн Євросоюзу чи Балканського півострова, де держава компенсує кошти на встановлення газобалонного обладнання на автомобілі, або ж існують знижки на автомобілі з цим обладнанням, Україна цього не робить. І це, на думку Сергія Куюна, гальмує розвиток цього ринку. Хоча, колишній міністр екології Сергій Курикін впевнений, що держава мала б стимулювати розвиток машин із новітніми, гібридними двигунами. Що ж до встановлення газових установок, то, зазначає він, вони теж шкодять навколишньому середовищу.

«Буде постійно зношуватися двигун, і буде постійний витік газу із системи, – зазначає Курикін. – Нехай у невеликих порціях, але він буде. Тому що, на жаль, ці системи не завжди встановлюються кваліфіковано. З позиції держави було б правильно стимулювати виробництво і ввезення до України машин із гібридними двигунами, які є значно ефективніші за будь-які газові установки чи дизельні двигуни».

Наразі в Україні налічується близько 9 мільйонів автівок, 1,3 мільйона з них у якості пального використовують пропан-бутан, ще 400 тисяч – метан, решта – традиційні види палива.
Share/Bookmark
 
Більше новин за темою «Технології»:
Більше тем:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Нація не помирає від інфаркту, вона помирає тому, що в неї відібрали мову”
Ліна Костенко

 
 

 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.