Хроніки “покращення”. Влада Дніпрпетровська організувала громадянам кольорову воду з кранів |
У КП "Дніпроводоканал" пояснюють, що вода, яка надходить у місто з Кайдацької насосно-фільтрувальної станції, відповідає всім стандартам, крім показника каламутності. Жовтуватий колір їй надають коагулянти - спеціальні речовини, які використовують після хлорування для осадження мертвої органіки, пише "Сегодня".
"На жаль, на сьогоднішній день насосні станції не в змозі технологічно знешкодити наслідки відмирання і розкладання органіки. Тому доводиться застосовувати спеціальний реагент - коагулянт сірчанокислий алюміній. Якщо в попередні роки ми використовували його переважно сезонно, то тепер через все більш гіршої якості води в Дніпрі доводиться щодня застосовувати його тоннами", - заявив інженер КП "Дніпроводоканал" Анатолій Алексєєнков.
На іншому підприємстві, яке забезпечує водою понад два мільйони мешканців області - КП "Аульський водовід", кажуть, що їм вдається дотримуватися стандартів якості, хоча теж довелося збільшити дози хлору і коагулянтів. Їх поки виручають нові фільтри.
"З 8 на 9 серпня якість води в Дніпрі різко погіршилася. При нормі близько 10 тис. синьо-зелених клітин в одному кубічному сантиметрі води їх зараз живе 3 млн", - повідомив головний технолог Аульського водозабору Людмила Щетиніна.
У "Дніпроводоканалі" попереджають, що пити зараз воду з-під крана небезпечно, хоча, якщо відстояти і прокип’ятити, то нею можна мити посуд. У еколога Григорія Шматкова в зв’язку з цим виникають питання.
"Якщо без попередньої обробки не рекомендують навіть мити посуд, значить вода недостатньо знезаражена від бактерій і вірусів. Тому її потрібно фільтрувати хоча б у звичайних побутових фільтрах і потім кип’ятити. Хлор випарується, якщо дати воді відстоятися", - радить Григорій Шматков.
Від “Аратти”: нам стало цікаво: а як з тарифами? Збільшили, чи беруть як зазвичай?
Хоча з іншого боку, з гідно з чинним законодавством, абонент не зобов’язаний платити за неякісну послугу. Більш того, від вправі вимагати у судовому порядку компенсації моральних і матеріальних збитків від підприємства, яке отримало платню, але не надало послугу.