Все, що лишилося від автобусу, в якому були діти |
Про це йдеться в програмі Тендер NEWS каналу ТВі.
У 2010 році Міністерство освіти та науки оголосило тендер, в якому переміг Херсонський завод «Анто-рус».
Інші заявки були відхилені. Серед них і на три мільйони дешевша пропозиція Бориспільського автозаводу. Формальною причиною стало те, що в пакеті документів не вистачає довідки про несудимість представника заводу.
На ці автобуси було витрачено 33 мільйони бюджетних грошей, однак, як переконують автори програми, вони були виведені на підставні фірми.
"Буквально протягом декількох днів дилери Херсонського автозаводу переказують гроші на загальну суму 10 мільйонів гривень на рахунки шістьох підставних фірм. В актах виконаних робіт – плата за консультаційні послуги, обслуговування програмного забезпечення і так далі", - зазначає автор Наталія Седлецька.
Тендер став об’єктом перевірки КРУ і СБУ.
Однак, коли інспектори КРУ приїхали в Іванків, щоб оглянути один з автобусів, куплений з переплатою, виявилося, що він згорів. При чому, зайнявся він прямо під час перевезення школярів.
За результатами випробувань встановлено, що відібраний зразок автобуса ХАЗ 3250.11-0000020 не відповідає вимогам ДСТУ UN/ECE R36-03:2005, а експлуатація транспортного засобу з виявленими порушеннями вимог ДСТУ може становити загрозу для життя та здоров’я пасажирів.
Водночас міністр освіти Дмитро Табачник заперечує, що 10 мільйонів пішли на конвертаційний центр. "Я знаю, ще це неправда. Це доведено перевірками ГПУ і КРУ", - заявив міністр.
Він також назвав неправдою, що автобуси згоріли.
"Сіли ми (в автобус), перерахувалися, а потім ми помітили, що у автобусі з-під цієї накривки йде дим, …потім ми почули запах більше й більше і запропонували водієві відчинити двері. Після того, як ми вийшли, буквально за 8 хвилин автобусу не стало, з нашими речами. Ми тільки дітей вивели", - розповіла вчителька, яка їхала з дітьми в автобусі.