Передвиборчі програми нікого не цікавлять |
Про це на прес-конференції сказав політолог Володимир Фесенко.
"Передвиборні програми нецікаві ні самим політикам, ні журналістам, ні експертам. Хоча цільова аудиторія програм - не виборці. Для виборців їх не пишуть, бо вони їх не читають. Читають програми ті, хто аналізує виборчий процес", - вважає експерт.
Фесенко переконаний, що саме тому програми партій є беззмістовними. Він також наголосив, що програми не відіграють жодної суттєвої ролі на виборах.
"Водночас з програмами пов’язана ціла купа міфів. Частина громадянського суспільства переконана, що саме програма має бути зв’язком між партіями і людьми. Але реально виборець виходить з інших чинників", - додав політолог.
Він розповів, що за опитуваннями, 37% українців вважає, що саме передвиборна програма має впливати на вибір. Проте на запитання, що потрібно партії для перемоги, про програму згадують лише 30%. Також дві третини виборців кажуть, що їм вистачає інформації про партії. Однак на запитання, якщо не вистачає інформації, то якої саме, половина називають саме програми партій.
"Виборці знайомі не з програмами партії, а з меседжами, які вони споживають з передвиборних гасел. Ця сумна ситуація, але про це знають самі політики. Тому для них програма - це лише обов’язковий елемент електоральної гри", - наголосив Фесенко.