Дощ і безвідповідальність у Керчі стали фатальними для судна. Двоє моряків вже загинули |
"У порту Керчі є відповідні пірси і умови для зберігання феросіліція, що транспортується на судні, - речовини, яка використовується в металургійній промисловості для виробництва високолегованих сталей. Буксирування займе близько 30 годин", - сказали в прес-службі.
Там відзначили, що впродовж всього буксирування співробітники МНС, що знаходяться на борту, проводитимуть моніторинг хімічних процесів в трюмах корабля.
У прес-службі проінформували також, що проведені дослідження на борту ODISK показали перевищення гранично-допустимої концентрації газу фосфін в надбудові корабля і збільшення її концентрації у міру наближення до трюмів з вантажем до 200 разів.
Вісім членів екіпажа, як і раніше, знаходяться під спостереженням лікарів в Лівадійській міській лікарні, троє з них - в реанімації (всі громадяни України), один у важкому стані.
П'ятого січня в Ялтинській акваторії встало на рейд вантажне судно ODISK, що йшло з Керчі у бік Босфору, і послало сигнал "SOS" на берег. Судно йшло під прапором Сьєрра-Леоне і мало порт приписки Фрітаун. Капітан повідомив, що його команда отруїлася, стан людей викликає побоювання і терміново потрібна допомога. На борту судна знаходилися десятеро моряків (троє - громадяни Росії і семеро - українці). Один з них, 23-річний матрос з України, в результаті отруєння невстановленою речовиною помер. До судна було послано буксир з рятувальниками МНС і медики. Чотирьох осіб відразу евакуювали. По дорозі на берег загинула ще одна людина, 26-річний житель Росії, електромеханік.
За даними МНС, причиною НП стало недотримання правил техніки безпеки при транспортуванні і завантаженні небезпечної речовини.
Як повідомив начальник ГУ МНС України в Криму Олександр Мазілін, при вантаженні в Керчі йшов дощ, і феросплав вступив в реакцію з водою. На судні була відсутня нормальна вентиляція, люди працювали без протигазів, крім того, вони не мали досвіду в перевезенні подібних вантажів, додав він.
У Ялті створений штаб по ліквідації НС, до якого увійшли представники всіх аварійних служб Криму. На місце події прибув глава МНС України Нестор Шуфріч.
Від “Аратти”: Наразі не відома реакція прокуратури на подію: адже, є очевидний злочин - злочинна недбалість, яка спричинила тяжкі наслідки і матеріальну шкоду в особливо великих розмірах. Ми навіть не можемо припустити, що у спеціалізованому порту, який відвантажує небезпечні хімічні речовини на знали, що у дощову погоду завантажувати судно неможна. Як і те, що перед завантаженням зазначене судно повинно пройти ретельний контроль щодо систем ветиляції та герметичності трюмів. Отже, очевидно, за всіма цими порушеннями стоять цілком конкретні люди - керівники Керченського порту. Та щось не чутно, що їм доведеться відповідати. Напевно правоохоронці Криму на різдвяних канікулах чи провадять підвищення кваліфікації десь на Канарах.