У Transparency International не виключають антикорупційного розслідування “справи Hyundai” |
Про це він сказав у коментарі Deutsche Welle.
"Як мінімум, це службова недбалість високопосадовців. Поки що ми не можемо сказати, що хтось заробив саме на цих потягах, але ми можемо сказати, що заробили навколо Hyundai, на інфраструктурі, на будівництві, на ремонті", - заявив Хмара.
При цьому він наголошує, що влада спершу повинна була упродовж кількох місяців тестувати роботу Hyundai без пасажирів, а не проводити тепер "експеримент на людях".
За його словами, кілька сотень пасажирів, які майже щодня опиняються посеред поля в зламаному потязі, де нічого не працює, фактично, розплачуються за поспіх чиновників, які нашвидкуруч готували країну до проведення футбольного чемпіонату.
"Я розумію, що треба було виконувати вимоги УЄФА. Але, на жаль, ми маємо справу з несертифікованим товаром, усю документацію не встигли зробити. І якість перевезення ані українською, ані корейською стороною не була забезпечена", - заявив Хмара.
"Укрзалізниця" та "Українська швидкісна компанія" неодноразово наголошували, що південнокорейська компанія стала переможцем державного тендеру, оскільки пообіцяла здійснити поставку потягів у короткий термін. Крім того, вагомим аргументом стала можливість отримати від одного з корейських банків кредит на закупівлю цих поїздів - під гарантії українського уряду.
Голова громадської організації "Європатруль" В’ячеслав Коновалов вважає, що й у вітчизняних, й у російських, і навіть у відомих західних компаній, зокрема Bombardier і Siemens, не було жодних шансів перемогти у тендері: "Я б назвав той тендер корупційно орієнтованим, оскільки переможець був відомий заздалегідь".
За урядовими даними, Україна придбала десять поїздів Hyundai за $307 млн. Проте Коновалов стверджує, що реальна сума контракту ледь не вдвічі більша: "Це не афішується, але Україна ще має платити щороку і за сервісне обслуговування. Плюс має побудувати чотири депо. Плюс постійно ремонтує Hyundai, і сума цього ремонту не розголошується".
Як відомо, нові швидкісні потяги Hyundai виробництва Південної Кореї, які з’явилися в Україні напередодні "Євро-2012", цієї зими ламаються майже щодня.
Як заявив екс-міністр інфраструктури Борис Колесніков, всі Hyundai придбали, бо "Укрзалізниця" наполягала на такому парку поїздів. Також він вказав на безальтернативність закупівлі Hyundai до Євро-2012, зокрема, на те, що поїзди Siemens, як правило, коштують на 30-35% дорожче. Крім того, за його словами, часу на зимові випробування потягів не було.