Ви можете уявити Януковича чи Азарова у вітчизняній автівці? |
Водночас політологи констатують популізм, нереальність і навіть абсурдність такого проекту.
Чиновників уряду, міністерств і місцевих адміністрацій держава забезпечуватиме не іномарками, а машинами вітчизняного виробництва. А їхня вартість не повинна перевищувати 500 мінімальних зарплат – тобто 70 000 доларів. Зараз же чиновники їздять лише на «мерседесах», або таких автівках, як «Бентлі», зазначив у коментарі Радіо Свобода один із ініціаторів законопроекту щодо використання службового транспорту держслужбовцями, член фракції «Батьківщина» Юрій Стець. Разом із ним документ зареєстрували народні депутати Андрій Павловський і Олександр Бригинець.
«Якщо продати автопарк Кабміну (як мінімум, обслуговування в рік – це мінімум декілька десятків мільйонів гривень), то це б означало, що пенсіонерам можна було б відсотків на 5 підняти пенсії. Насправді, можна й не на вітчизняні, а просто економ-класу. От, наприклад я їжджу на «Фольксвагені». Бо це просто статус і таке «бидство» – от я начальник, я маю мати «Мерседес». Я взагалі пропонував кабмінівським працівникам, які їздять на «Мерседесах», поміняти їм за ніч машини на простіші й написати на них «Мерседес».
«На які вітчизняні машини!? Вони – що, їздити можуть?»
Партія регіонів обов’язково підтримає законопроект про забезпечення держслужбовців саме вітчизняними автівками. У цьому запевнив депутат-регіонал Михайло Чечетов, повідомляє «Gazeta.ua».
А от політолог Вадим Карасьов називає ідею законопроекту нереальною. Перед тим, як пропонувати такі ініціативи, депутати повинні створити умови, щоб в Україні був надійний автопром, каже експерт.
«Дурний популізм! На які вітчизняні машини!? Вони що їздити можуть? Звичайно, якщо закупати Кабміну, міністерствам не «Мерседеси», не «Ауді» і навіть не «Фольксваген», а «Рено», «Пежо», «Хюндай», або «Шкода» – це вже економія. Але не потрібно займатися абсурдом і дешевим популізмом, пропонуючи, щоб чиновник пересів у «Таврію». Давайте поважати українських чиновників, щоб вони їздили на нормальних машинах – не на крутих, але й не на колясках», – закликає політолог.
Тим часом, навіть, якщо українські держслужбовці справді раптом забажали б поміняти свої «мерси» та «бехи» на вітчизняні «залізні коні», їм це буде згодом зробити складно. Йдеться про нові машини. Як заявили в асоціації «Укравтопром», за 20 років в Україні зникло 10 автозаводів. Водночас у грудні 2012 року призупинив роботу Запорізький автомобільний завод (ЗАЗ), на решту ж підприємств замовлення – мінімальні. Також, як констатують експерти, утилізаційний збір, який почав торік діяти в Росії, фактично зупинив український автопром.
До речі, у Росії наприкінці 90-х віце-прем’єр (нині опозиціонер) Борис Нємцов оголосив про намір боротися з привілеями і закликав чиновників пересідати з іномарок на «Волги». Пропозиція зрештою провалилась. Пізніше Нємцов заявив, що ідею не втілили, бо тодішній Президент Росії Борис Єльцин їздив на «Мерседесі» і машину міняти не забажав.