Режисер Енг Лі на врученні кінопремії «Оскар-2013» |
Провідний фахівець компанії Rhythm & Hues Філліп Брос звернувся з відкритим листом до лауреата «Оскара 2013» режисера Енгу Лі.
Коментуючи ситуацію, пов’язану з банкрутством компанії Rhythm & Hues, що створила неймовірні спецефекти для "Життя Пі", Ви заявили: "Я б хотів, щоб послуги були дешевші, а бізнес не таким жорстоким. Подібним компаніям дуже непросто заробляти гроші. Дослідження та розвиток технологій дороге задоволення. У них бувають хороші і погані часи, але деякі не виживають".
Незважаючи на те, що науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи дійсно дорогі (хто не в курсі - до 60% бюджету), і для створення фільмів потрібні сучасні технології і великі обчислювальні можливості, справа не комп’ютерних мікросхемах і жорстких дисках, які так дорого коштують Вам. Справа в художників, які допомагають Вам створювати Ваші фільми.
Тому коли Ви говорите: "Я хотів, щоб послуги були дешевші", - я, як художник, приймаю це на особистий рахунок. Потрібні були сотні годин для того, щоб досвідчені художники, координатори та продюсери створили навколишнє середовище і персонажів для фільму "Життя Пі".
До речі, честь створення саме цих чудових заходів і перспектив Ваш оператор Клаудіо Міранда приписав собі, ні словом не подякувавши художників. Анімаційні персонажі допомогли Вам завоювати статуетку "Кращого режисера". Дуже мило, що Ви згадали команду, яка працювала в басейні. Але, може бути, варто було згадати і про тих хлопців, які перетворили цей басейн в океан і посадили тигра в човен?
Після образливого і зневажливого представлення номінації "Кращі спецефекти", R + H завоювала нагороду за свій внесок у Ваш прекрасний фільм. Коли про банкрутство мало пролунати зі сцени, нашого представника перервали музичною темою з фільму "Щелепи". Якщо це мало виглядати жартом, то нам, художникам, було не до сміху.
Пан Лі, я щиро вірю в те, що Ви уважна і чудова людина. І талановитий режисер. Але вірю, що Ви і Вам подібні, пов’язані діловими відносинами з нашим бізнесом, абсолютно байдужі до болю і занепокоєнь, які заподіюєте художникам. Роботодавці борються за отримання незаконних субсидій на зйомки фільмів за розпорядженням кіностудій. Масштаби цих субсидій ростуть, мають великий вплив на ринок і перешкоджають росту заробітних плат у цей складний період. Візуальні ефекти для Вашого фільму вже набагато дешевше, ніж повинні були бути. Сумно спостерігати за тим, в якому блаженному невіданні Ви перебуваєте.
У будь-якому випадку, Rhythm & Hues фантастичне місце для роботи; по-справжньому сильна група людей, яка ставиться до своїх службовцям по совісті і з повагою. Як і Zoic Studios, прекрасна компанія, співпрацею з якою я пишаюся. Але я починаю задаватися питанням, чи зможуть наведені мною компанії в змозі вижити у ворожому оточенні. Уціліти, якщо жахливі історії про неоплачених понаднормових і незаконних методах прийому на роботу стануть нормою, через те що Ви і Ваші колеги "хотіли б, щоб послуги були дешевші".
Одному мені з цим не впоратися. Будь ласка, приєднуйтесь до мене.
Warmest regards and congratulations,
Phillip Broste
Lead Compositor