Хроніки дерибану. Рахункова палата встановила, що покращення “Борисполя” призвело до фактичної втрати 4 млрд |
Про це повідомляє прес-служба Рахункової палати.
«Фінансування будівництва та реконструкції аеропорту за рахунок бюджетних коштів протягом зазначеного періоду здійснювалося в межах Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу. Прогнозні показники заходів цієї програми (у тому числі їхня кількість і вартість) постійно змінювались без належного нормативно-правового та фінансового обґрунтування, практично в ручному режимі. При цьому жодного разу не враховано реальних потреб ринку авіаперевезень», - йдеться у повідомленні.
У Рахунковій палаті наголошують, що Мінінфраструктури (до липня 2012 року - Мінтрансзв’язку – Ред.) та Укрєвро-інфрапроект як головні розпорядники бюджетних коштів за цим напрямом не залучали приватних інвестицій і у результаті єдиним джерелом фінансування розвитку аеропорту стали кошти держбюджету та кредит Японського банку, взятий під гарантії уряду ще 2005 року.
Аудитом встановлено, що через недостатній контроль з боку зазначених установ 3,7 млрд грн. були використані неефективно та з порушенням законодавства.
Наприклад, необґрунтоване коригування проекту будівництва термінала «D» шляхом збільшення його пропускної спроможності вдвічі та будівництво в ньому окремої зони для VIP-персон призвели до збільшення боргових кредитних зобов’язань аеропорту на 2,6 млрд грн. Тим часом для обслуговування VIP-персон та офіційних делегацій вистачало потужностей термінала «С».
«Масштабні інвестиції, спрямовані на розвиток аеропорту, виявилися економічно необґрунтованими. Після проведення в Україні чемпіонату Євро-2012 завантаженість аеропорту становить лише 32%. Вартість перевезень зростає, а конкурентоспроможність аеропорту, який належить до об’єктів, що мають стратегічне значення для економіки країни, забезпечує близько 65% авіаційних пасажирських перевезень країни, у тому числі 62% міжнародних, знижується», - підкреслюють у відомстві.
Колегія Рахункової палати зауважила, що така ситуація створює ризики непогашення аеропортом кредитних зобов’язань, які на сьогодні становлять близько 4,3 млрд. гривень. Надалі це може призвести до перекладання цих зобов`язань на державний бюджет.
Як повідомлялося раніше, генеральний директор аеропорту «Бориспіль» Антон Волов в інтерв’ю Тиждень.ua заявляв, що за попередніми приблизними розрахунками, на добудову терміналу «D» може знадобитись близько $100 млн.