Аратта - На головну

21 грудня 2024, субота

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- в містечку Глухів (Сумська область) 12 травня 1870 року, поширилися звістка, що їх знаменитому земляку Артемію Яковичу Терещенко, відомому цукрозаводчику та меценату височайшим указом надано потомственне дворянство. Сини згодом гідно продовжували його справу. А от численні онуки, вже стали прикладати свої здібності в інших іпостасях. Михайло Іванович Терещенко був міністром фінансів та закордонних справ в уряді О.Керенського; Федір Федорович Терещенко був талановитим авіаконструктором, вельми високо цінувався Жуковським, й літаки його конструкцій були прийняті на озброєння російською армією в І Світовій війні...
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Кіпрський слід. Хто стане новим власником Одеського НПЗ і як працюватиме підприємство?

Економіка 5172 перегляди

Опубліковано - 24.05.2013 11:04 | Всі новини | Версія для друку

Кіпрський слід. Хто стане новим власником Одеського НПЗ і як працюватиме підприємство?
Кіпрський слід. Хто стане новим власником Одеського НПЗ і як працюватиме підприємство?
Одеський нафтопереробний завод може змінити власника. Антимонопольний комітет дозволив кіпрській компанії Empson Limited купити більше полони акцій Одеського НПЗ.

Але, як зазначають експерти, це лише формальна зміна власника. Між тим питання, яким же чином нафта постачатиметься на цей завод, залишається відкритим.

На початку березня компанія «Лукойл» і група СЕПЕК, наступниця групи компаній «Газ Україна», яку пов’язують із родиною Януковича, уклали угоду про купівлю-продаж Одеського НПЗ. Тепер про намір купити понад 99 відсотків акцій заводу заявила компанія Empson Limited, яка зареєстрована на Кіпрі. І Антимонопольний комітет дав свою згоду на це.

Але зміна власники буде лише формальною, каже Радіо Свобода президент асоціації «Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів» Леонід Косянчук.

«Той пакет, який СЕПЕК придбав у «Лукойла», очевидно розподіляють між деякими своїми структурами. Це просто внутрішня перестановка, або ж розподілення власності між компаніями, – пояснює Косянчук. – Кожен має займатися своєю справою і кожен повинен мати свою частку у цьому бізнесі. Можливо, ця компанія буде закуповувати нафту, можливо, обладнання для реконструкції і для обладнання цього підприємства».

Одеський НПЗ був зупинений у жовтні 2010 року через економічну ситуацію та зміну схеми поставок нафти. Відтак, «Лукойл» втратив можливість отримувати російську нафту із Бродів до Одеси. Як наслідок, завод зупинився. 2012-й рік НПЗ закінчив зі збитками у майже 500 мільйонів гривень.

Наразі залишається незрозумілим яким же чином нафта постачатиметься на Одеський НПЗ. Теоретично є три шляхи постачання, зазначає Радіо Свобода директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

З чого взяти прибутки?

«Перший – це традиційний. Декілька десятків років нафта потрапляла на завод Придніпровським нафтопроводом з Росії. Другий шлях був апробований з 2009 по 2010 роки – це через нафтопровід «Одеса-Броди». І третій шлях – це морське постачання . Цей шлях ще ніколи не застосовувався. Але він є, і на даному етапі новий власник, наскільки я розумію основну ставку робить саме на цей шлях постачання», – говорить Куюн.

Але всі ці шляхи сьогодні виглядають малоймовірними. Нафтопровід «Одеса-Броди» працює в аверсному напрямку, з Одеси до Бродів, для постачання нафти з Венесуели до Білорусі. Щодо системи Придніпровських нафтопроводів, то трубопровід, по якому постачалася нафта на Кременчук, заблокований російською «Транснафтою» оскільки, група «Приват» залишила без власності суб’єкта Російської Федерації – Татарстан. А морський шлях, який залишається реальним, дорожчий як мінімум на 20 відсотків, ніж трубопровідний.

Член парламентського комітету з питань ПЕК Ігор Васюник припускав, що купівля Одеського НПЗ може бути ширмою для легалізації контрабандних нафтопродуктів, або ж фальсифікату. На думку Леоніда Косянчука, завод може стати рентабельним через запровадження мит на імпортний бензин. Ще одним шляхом для прибутковості НПЗ може бути велике державне замовлення бітуму, який використовується при дорожніх роботах. Цей варіант виглядає особливо реальним, наголошують експерти, зважаючи на те, що наразі українські дороги розбиті дощенту.
Share/Bookmark
 
Більше новин за темою «Економіка»:
Більше тем:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Людина – це духовна істота. Саме тепер на часі звернення до традицій і духовності рідного народу. Чесність, щирість, мудрість – ось що вимагається від нових людей України. Потрібна Нова Січ – Духовна Січ! ”
О.Бердник, український філософ і письменник, засновник Української Духовної Республіки

 
Реклама на порталі
 

 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.