Україна для людей. До розбитих доріг додали неякісне пальне |
Як пише в сьогоднішньому випуску «Комерсант-Україна», ініціатива покликана допомогти державному Шебелинському газопереробному заводу, але дозволить працювати й деяким приватним підприємствам, а також завозити низькоякісне паливо з Росії.
Пропозиція надійшла після того, як Кабмін доручив профільним відомствам звернути увагу на якість палива, зазначають експерти.
Так, за даними видання, вчора Міністерство енергетики та вугільної промисловості запропонувало уряду затвердити технічний регламент «Про вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палив», який закріплює ряд істотних поблажок щодо якості для продавців палива. Зокрема, документ дозволяє до кінця 2015 року продавати паливо, що відповідає стандарту «Євро-3», і до 31 грудня 2017 року – паливо марки «Євро-4». У країнах Євросоюзу таке низькоякісне паливо вже заборонене. Документ не регламентує термін введення в Україні стандарту «Євро-5». А для держрезерву можна буде закуповувати паливо гірше за «Євро-3».
Стандарти «Євро-4» і «Євро-5» мали набрати чинності ще в липні минулого року. Три з шести українських НПЗ – Кременчуцький, Лисичанський та Одеський – вже провели необхідну модернізацію, щоб відповідати цим вимогам. Бензин такої якості імпортується з Литви, Болгарії, Румунії та Білорусі (продається в мережах «Окко», WOG, ТНК-ВР, «Лукойл» та інших).
Чергова ініціатива Міненерго суперечить оголошеному урядом курсу на поліпшення якості нафтопродуктів на ринку. Раніше прем’єр-міністр Микола Азаров доручив першому віце-прем’єру Сергію Арбузову та міністру доходів і зборів Олександрові Клименку забезпечити належний контроль якості імпортних нафтопродуктів.