ЄС судитиметься з Росією через утилізаційний збір на автомобілі |
У відомстві зазначають, що з моменту приєднання до СОТ в серпні 2012 року це перший позов до Росії.
Утилізаційний збір на легкові та вантажні авто, які виробляються на території РФ або ввозяться з інших країн (крім країн Митного союзу), Росія почала стягувати з 1 вересня 2012 року. Його базовий розмір становить 20 тис. рублів.
Винятки передбачені для осіб, які користуються пільгами при імпорті авто в країну, а також для виробників, які взяли на себе зобов’язання щодо забезпечення безпечної утилізації випущених ними машин. До останніх відносяться всі основні російські виробники - ВАТ АвтоВАЗ, ВАТ КАМАЗ, група ГАЗ і Sollers - які, відповідно, не платять цей збір.
Такий захід покликаний захистити російські підприємства, що випускають авто, після зниження мита на імпортні автомобілі в рамках вступу Росії у СОТ. Тим не менше, ЄС жорстко критикує механізм стягнення цих зборів, що неодноразово згадувалося на двосторонніх переговорах усіх рівнів.
У травні урядова комісія РФ підтримала законопроект, який повинен був зняти претензії ЄС. Документ зобов’язує російських виробників також сплачувати утилізаційний збір, позбавляючи їх конкурентної переваги, яка, на думку ЄС, йде в розріз з нормами СОТ. Однак даний законопроект не було розглянуто під час весняної сесії Держдуми, і поки він навіть не виносився на обговорення профільного комітету.
Раніше повідомлялося, що Росія і її партнери з Митного союзу готуються подати до арбітражного суду позов проти України у зв’язку з введенням останньою мит на імпортні авто.