Утилізаційний збір негативно вплине на стосунки України і ЄС |
Коментуючи наслідки підписаного трохи раніше Президентом Віктором Януковичем закону, в представництві ЄС в Україні заявили, що рішення Києва ввести подібний закон на своїй території матиме серйозний вплив на двосторонні економічні відносини.
"Цей закон є ще одним ударом по експортерах транспортних засобів з ЄС, яким вже було завдано шкоди необґрунтованим підвищенням ввізних мит на автомобілі в березні. ЄС повторно закликає Україну скасувати обидві норми", - йдеться в заяві представництва.
Водночас в європейському диппредставництві зазначають, що введення утилізаційного збору на автомобілі принесе більше шкоди експортерам автомобілів з Євросоюзу, ніж з інших країн, оскільки ЄС становить левову частку в українському імпорті автомобілів.
"Торгові потоки ЄС, які можуть бути потенційно вражені цим збором, складають 250 млн євро - що дорівнює вартості автомобілів, які ЄС щорічно експортує в Україну", - наголошується в коментарі.
Крім того, в представництві ЄС нагадали, що Брюссель уже неодноразово висловлював свою стурбованість з цього приводу, а також озвучував надію на те, що Україна зробить все можливе, щоб уникнути вступу цього закону в силу.
Згідно з інформацією, про це йшлося у листі глави представництва ЄС в Україні Яна Томбінського, в якому він звернувся до Президента Віктора Януковича з проханням накласти вето на цей закон. Також ця тема порушувалася під час діалогу з питань бізнес-клімату між Україною та ЄС, який пройшов у Києві 25 липня поточного року.
"ЄС неодноразово заявляв, що цей закон не відповідає зобов’язанням України в рамках СОТ. Таким чином, несумісні з принципами СОТ елементи повинні бути усунені до 1 вересня", - сказано в коментарі диппредставництва.
Згідно з інформацією, європейська сторона взяла до відома звернення Президента України до уряду з приводу елементів цього закону, які не сумісні з СОТ.
У європейському диппредставництві відзначили, що ЄС підтримує і заохочує дії країни на шляху прийняття заходів з охорони навколишнього середовища, включаючи ті, що стосуються транспортних засобів, термін дії яких закінчився. "Однак ЄС дотримується думки, що слід уникати введення заходів, які викликають неправомірну дискримінацію між імпортованими автомобілями та автомобілями, які виробляються на території країни. Для того, щоб відповідати відповідним нормам СОТ, структура збору не повинна призводити до дискримінації серед різних категорій автомобілів, а її рівень повинен бути пропорційним фактичним витратам на утилізацію", - зазначили в представництві ЄС.
Як повідомлялося раніше, Янукович минулого тижня підписав закони про трансферне ціноутворення і утилізаційний податок. При цьому в ЄС раніше висловлювалися проти введення цього закону в дію. Так, в Європі висловили тривогу з приводу того, що єдиним результатом тривалого процесу консультацій з Києвом щодо спірних торговельних питань залишається лише обіцянка України наступних двосторонніх дискусій. "Якщо Україна введе утилізаційний збір, це рішення буде мати дуже серйозний вплив на наші двосторонні економічні відносини. Тому ЄС висловив надію й очікування, що Україна зробить усе можливе для того, щоб цей закон не набув чинності", - заявили у Брюсселі.
Зазначимо, що Росія, де подібний збір діє з минулого року, опинилася під прицілом претензій з боку цілого ряду країн-членів СОТ, і Україна приєдналася до консультацій з цього питання.
5 серпня Янукович доручив удосконалити законодавче регулювання питань, пов’язаних з утилізацією автомобілів.