Утилізаційний збір на автомобілі ставить під питання підписання ЗВТ з Євросоюзом |
Про це повідомляє видання Financial Times.
«Щоб надати поштовх своїй автомобільній промисловості, Україна ввела ще один податок на імпорт автомобілів, розгнівавши політиків Європейського Союзу та наразивши на небезпеку заплановане підписання угоди про асоціацію та встановлення зони вільної торгівлі з ЄС восени», – пише видання.
Встановлення нового мита застало Євросоюз зненацька: «Мало що свідчить на підтвердження намірів українського Президента Віктора Януковича поступитися тиску ЄС та звільнити свого найбільшого опонента та змінити негативну тенденцію розвитку демократії на позитивну. Тим не менше, нове випробування колективного терпіння ЄС Януковичем стало шоком для Союзу. За словами одного з представників ЄС, оголошення Януковича, зроблене у вихідні, “осквернило дух” угоди про встановлення зони вільної торгівлі, яку обидві сторони планують підписати восени».
«Схема, яку називають “платою за утилізацію”, передбачає стягнення мита за ввезення нових та використаних транспортних засобів, сумою від кількох сотень до семи з половиною тисяч доларів за одиницю. Офіційний Київ заявляє, що цей захід впроваджено для компенсації витрат на утилізацію машин, вантажівок та автобусів, коли вони зношуються, хоча принаймні один міністр описав її як захід на підтримку місцевих виробників транспорту», – пояснює видання.
Вже вдруге цього року Україна встановлює мито на імпортний транспорт, оскільки цього вимагає національна автопромисловість, що переважно займається збиранням машин із імпортованих елементів комплектування. У понеділок, після повторних попереджень, адресованих Україні, ЄС висунуло вимогу скасувати “елементи” нового регулювання автомобільного імпорту, що “не відповідають зобов’язанням, прийнятим Україною у рамках СОТ.
За інформацією Financial Times, «пізно ввечері у понеділок Янукович дав розпорядження уряду, переглянути нове регулювання, щоб, як передбачається, дати відповідь на занепокоєння ЄС».