Всі подробиці порятунку пасажирів канатної дороги «Місхор - Ай-Петрі» |
Минулими вихідними на канатній дорозі «Місхор - Ай-Петрі» була проведена унікальна рятувальна операція. Унікальною її можна назвати з кількох причин.
По-перше, саме в цей день виповнилося рівно 25 років, як по цій канатній дорозі піднялися перші пасажири.
По-друге, така позаштатна ситуація сталася тут вперше за час існування.
Туристів з канатної дороги рятували до глибокої ночі
Всі туристи врятовані. Останній пасажир із застряглої канатної дороги «Місхор - Ай-Петрі» був знятий в 0.40 ночі.
А по-третє, рятувальна операція, в ході якої довелося знімати людей з висоти понад 100 метрів, була проведена на найвищому рівні, продемонструвавши стовідсоткову готовність і злагодженість всіх рятувальних служб і відомств Південного берега Криму.
Ніхто з туристів не постраждав, а багато хто навіть залишилися в захваті від пережитих відчуттів.
Інцидент стався в неділю між 14.00 і 14.30. Дві кабінки, які за принципом маятника рухалися між середньою та верхньою станціями канатної дороги, раптом сіпнулися, зупинилися і зависли. Як тільки стало зрозуміло, що це не хвилинна затримка і запустити канатну дорогу вже не вдасться, керівництво підприємства звернулося за допомогою до рятувальників.
На місце події швидко прибули співробітники КП «Ялтинський гірничорятувальний загін», МНС, МВС, медики. Ялтинський гірничо-лісовий заповідник надав машини підвищеної прохідності.
Рятувальною операцією керував начальник Головного управління ГСЧС АР Крим генерал-майор служби цивільного захисту Сергій Шахов, який знаходився на середній станції канатної дороги.
Сюди ж у перші хвилини, як тільки стало відомо про позаштатну ситуацію, прибув Ялтинський міський голова Сергій Ілаш, який взяв під особистий контроль забезпечення та рятувальників, і людей, яких евакуювали, всім необхідним.
«- Те, що відбулося сьогодні на канатній дорозі «Місхор-Ай-Петрі» не варто називати словом «аварія». Це вимушена зупинка, - пояснює генеральний директор ТОВ «Старт-Інвест» Надія Сванідзе. - Причому подібні ситуації передбачені при проектуванні і будівництві канатної дороги. Саме для цього в нижній частині кожної кабіни зроблені спеціальні люки. Кожна кабіна оснащена обладнанням та спорядженням для евакуації людей.
Разом з пасажирами завжди знаходиться співробітник канатної дороги, яка знає, як себе поводити в подібних ситуаціях. І в цьому випадку наші хлопці гідно виконали свою роботу: заспокоїли людей, пояснили їм, що треба робити і допомогли організувати процес евакуації.
Швидше за все, сталася механічна поломка. Зараз фахівці проаналізують всю інформацію і зроблять висновок. Ця позаштатна ситуація стала для нас повною несподіванкою. На канатній дорозі регулярно і у відповідності з графіком проходять перевірки і профілактичні роботи. Але тепер ми проведемо позапланову і дуже ґрунтовну профілактику.
Я хочу принести вибачення нашим пасажирам за цей неприємний інцидент і запевнити, що більше такого не повториться.»
У загальній складності у двох кабінах знаходилося близько 70 чоловік різних вікових категорій, в тому числі і діти.
У спеціальному кріслі через нижній люк людей спускали на землю, де їх крім співробітників МНС зустрічали медики. Але, на щастя, нікому медична допомога не знадобилася.
«- Рятувальна операція пройшла на вищому рівні. Все було організовано дуже чітко, - каже лікар фельдшерської бригади Алупки Світлана Кравченко, яка брала участь в евакуації пасажирів. - Одна жінка звернулася з приводу високого тиску. Більше за медичною допомогою ніхто не звертався, навіть дрібних травм не було. Психологічний настрій чудовий. Народ збирався продовжувати екскурсію і відзначати своє чудесне спасіння. Так що хлопці-рятувальники молодці!»
Кабіна, яка йшла вгору, зависла ближче до середньої станції канатної дороги на висоті близько 60 метрів.
Її пасажири вже до сьомої години вечора пили гарячий чай на середній станції канатної дороги і їли бутерброди. Трохи більше часу довелося провести на висоті тим, хто у другій кабіні спускався вниз з Ай-Петрі. Вона зависла на висоті понад 100 метрів над місцевістю з досить складним гірським рельєфом, в результаті чого від місця спуску до машини пасажирам довелося подолати ще близько 600 метрів гірської стежки.
Свої корективи в рятувальну операцію внесла і південна ніч, яка швидко насувалася.
Але і в цій ситуації за мінімально короткий термін рятувальники зуміли забезпечити максимальну безпеку людей. З ініціативи мера Ялти Сергія Ілаш на допомогу співробітникам МНС прибули сили внутрішніх військ МВС. У загальній складності в рятувальній операції було задіяно близько 100 чоловік.
«- Від дерева до дерева з канатів ми зробили перила, щоб людям зручніше було йти, - розповідає начальник ГПРЧ-10 смт. Форос Костянтин Бабійчук. - Але перш, ніж по стежці пішли туристи, ми разом з військовослужбовцями МВС протоптали її кілька разів своїми ногами в берцах: прибрали всі гілки, які заважали, відкинули вбік камені. Потім збирали групи по 8-10 чоловік і спускали до автомобіля. Через одного пасажира йшов співробітник МНС або канатної дороги з ліхтарем, освітлював дорогу, підтримував, допомагав йти. З нами були медики, вода, теплі речі.»
На середній станції співробітники канатної дороги «Місхор - Ай-Петрі» і для пасажирів, і для рятувальників організували місця відпочинку, гарячий чай, воду, бутерброди, шоколад.