Аратта - На головну

21 грудня 2024, субота

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- першою Українською конституцією вважається документ «Пакти і Конституція прав і вольностей запорозького війська», складений гетьманом Пилипом Орликом у 1710 році. Історики мають різні думки щодо того, чи був цей документ Конституцією у сучасному розумінні цього слова або прогресивним твором, який випередив свій час, адже перші Конституції в Європі і США з’явилися лише за сімдесят років потому. Реальної сили Конституція Пилипа Орлика так і не набула, оскільки складалася вона на чужині та її укладачі не мали змоги повернутися в країну. Але в історії вона залишилася як оригінальна правова пам’ятка, яка вперше в Європі обгрунтовує можливість існування парламентської демократичної республіки.
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Влада активно шукає інвесторів для будівництва платних доріг. Скільки за це платитимуть українці?

Економіка 6058 переглядів

Опубліковано - 2.09.2013 14:00 | Всі новини | Версія для друку

Влада активно шукає інвесторів для будівництва платних доріг. Скільки за це платитимуть українці?
Влада активно шукає інвесторів для будівництва платних доріг. Скільки за це платитимуть українці?
На платних дорогах України гроші збираються брати не у всіх.

Про це повідомив екс-глава "Укравтодору", депутат Володимир Демешкан, пишуть "Вести".

"Думаю, що за рахунок того, що для вантажівок проїзд буде дорожчим, пасажирських перевізників від плати звільнять. І спецтранспорт (швидка, міліція) буде їздити безкоштовно", - зазначив Демешкан. Зазначимо, в кінці 2014 року в Україні планують почати будувати першу платну дорогу - "Рівне - Краковець - Львів". В цілому планується звести шість таких доріг.

За попередніми даними, для легкового авто 1 км шляху буде коштувати 30 коп., а для вантажівки - 1 грн.

За словами глави "Укравтодору" Євгена Прусенка, перший концесійний конкурс пройде на початку 2014 року. "Плануємо розглянути різні проекти. Якщо на дорозі буде достатня інтенсивність руху, а значить, і висока окупність, то її зроблять платною для водіїв. Якщо ж трафік буде низьким, то після початку експлуатації платити певну суму інвесторам буде держава, а не водії", - заявив Прусенко.

Водночас співголова Ради автомобілістів Кабміну Віталій Павлов повідомив, що з потенційними інвесторами вже ведуть переговори, однак точних домовленостей ще немає. "Кардинально нічого не зміниться - гроші брати будуть, а стежити за інфраструктурою - ні. Що стосується пасажирських перевезень, то все буде залежати від того, як домовляться власник дороги і компанії. Але швидше за все, ці витрати ляжуть на плечі пасажирів - ціна проїзду автобаном ввійде у вартість квитка у вигляді якихось податків", - сказав Павлов.

Самі водії заявляють, що готові платити, лише б дороги були кращими. "Я тільки за! Навіть якщо частину грошей доведеться віддавати зі своєї кишені. Якість покриття буде іншою, а це - економія на амортизації машини, не кажучи вже про свої нерви", - підкреслив водій автобуса "Київ - Черкаси" В’ячеслав Фроляк.

Як повідомлялося раніше, раніше прем’єр Микола Азаров заявляв, що в Україні невигідно будувати якісні дороги.

Від “Аратти”: нас навіть і не здивувала дискусія, ініційована урядовцями щодо "платних доріг". Прикидатися мешканцями віртуального світу - стало вже спадкоємною традицією вітчизняних урядовців. Бо так легше "прикривати" найпоширеніший діагноз - "епідемію гострої клептоманії".

Бо насправді українські дороги ніколи не були безплатними. Для тих, хто не в курсі, нагадаємо, що з часів СРСР існував так званий транспортний податок. Тобто кожен власник транспортного засобу, залежно від його технічних характеристик сплачував певну суму, яка через бюджет нібито спрямовувалася на ремонт і будівництво доріг.

Нині замість того податку кожен автомобіліст сплачує акциз з кожного літру пального, який заправляє на АЗС. Тобто, загальна сума платні за користування дорогами виросла в рази. Чого не скажеш про якість дорожнього покриття. Саме в цій царині, попри зростання платні, практично нічого не змінилося.

Виходячи із сталої закономірності: по-перше, нас, громадян, вельми цікавить відповідь на просте питання - куди, конкретно, в чиї кишені, "зникають" наші гроші?; по-друге, оскільки безплатних доріг в Україні не існує в принципі, то чому ми маємо комусь за щось платити додатково? Адже, держава має готовий варіант розрахунку з інвестором - поділитися тим, що надходить від акцизу на пальне. Чи не так?
Share/Bookmark
 
Більше новин за темою «Економіка»:
Більше тем:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Свобода, якщо вона пустила коріння, швидко зростає”
Джордж Вашінгтон

 
Відпочинок на схилах Дніпра
 

 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.