Феномен “Укрзалізниці”: при пікових пасажиропревезеннях, при відсутності інфляції і підвищених цінах на квитки - збитковість зростає |
Про це повідомила прес-служба «Укрзалізниці».
Згідно з повідомленням, близько половини від загальної суми збитків - 2,25 млрд грн склали збитки від перевезення пасажирів у поїздах приміського сполучення. Збитки від перевезення пасажирів поїздами далекого прямування склали 1,6 млрд грн. Послуги пільговикам склали близько 416,9 млн грн , з яких компенсовано лише 30% - 125,1 млн грн.
Заборгованість перед залізницями за перевезення пільгових категорій громадян становить 291,8 грн.
«Усі негативні фінансові результати «Укрзалізниця» покрила за рахунок власних доходів від вантажних перевезень. Разом з тим, за наявності державної дотації на вирівнювання цін , витрачені кошти можна було б витратити на довгострокові капітальні вкладення» , - йдеться в повідомленні «Укрзалізниці».
У відомстві також зазначили, що існуюча ситуація, коли пасажирські перевезення стабільно показують негативний фінансовий результат, у тому числі через високі інфраструктурних витрат, тарифів нижче собівартості перевезення, і значного зносу рухомого складу, не сприяє залученню інвестицій у галузь. «Укрзалізниця» неодноразово підкреслювала необхідність підтримки на державному та місцевому рівнях у питаннях оновлення пасажирського рухомого складу, забезпечення потреби пасажирів у перевезеннях, а також необхідність існування і дії компенсаторного механізму покриття збитків перевізника, надає послуги перевезення за тарифом , нижче собівартості», - зазначають у відомстві.
Як повідомлялося раніше, «Укрзалізниця» в січні- червні 2013 року зазнала збитків від перевезення пасажирів на суму майже 3,5 млрд грн.
Разом з тим, проект плану капітальних інвестицій на 2013 рік, який «Укрзалізниця» подала на розгляд Міністерства інфраструктури, передбачає виділення в цьому році 2,7 млрд грн державного фінансування на оновлення парку пасажирського рухомого складу.
Через систематичне невиділення коштів на оновлення пасажирського рухомого складу «Укразлізниця» прогнозує скорочення можливостей залізниці з перевезення пасажирів протягом найближчих п’яти років в 1,5 рази - з 60,5 до 40 млн пасажирів.
При цьому відомство продовжує за власні кошти реалізовувати програму розвитку швидкісного руху, модернізувати інфраструктуру, виплачувати кредити, ремонтувати вокзали, перевозити пасажирів за зниженими тарифами.