Російська монополія може розвалитися. Якщо українські політики відмовляться від хуторянства |
Литовський президент Валдас Адамкус розповів про свою пропозицію цього тижня у Вашингтоні. Він сказав, що нафту через Роттердам, можливо з Норвегії чи з Венесуели, або з Африки міг би приймати термінал у литовському порту Клайпеда, а звідти розвозити залізницею.
Президент Ющенко сказав, що Україна зацікавлена в пропозиціях урізноманітнення енергопостачання і вважає транзитні країни «компонентом формування єдиного європейського енергетичного ринку.»
Білорусь, яка нещодавно зазнала різкого зростання ціни на російські газ і нафту, також привітала можливість диверсифікації джерел енергоносії.
Валдас Адамкус сказав, що створення нової системи дозволить Білорусі та Україні «застрахуватися від нафтових блокад з боку Росії.»
Проекти.
Український уряд підтверджує, що працює над планами інвестицій в реконструкцію інфраструктури прийому нафти і мова йде про інвестиції близько 50 млн. доларів вже цього року.
Але альтернативна нафта, провезена через Литву і Білорусь, на думку фахівців буде для України більш ніж на половину дорожча за російську.
Тому литовський проект зараз розглядається як допоміжний на випадок перебоїв постачань з Росії.
Кореспондент Бі-Бі-Сі зауважує, що досі не втіленими залишаються ідеї отримання нафти Україною через море у термінал біля Одеси.
Проекти передбачають забезпечення такого альтернативного шляху каспійською нафтою, або сировиною з Єгипту і Лівії.
Вже розроблені плани називають південний шлях не лише способом нафтозабезпечення України, але й можливість заробітку на транзиті такої нафти з Одеси на північ вже готовим трубопроводом до Бродів і звідти до Польщі та інших країн.
Проте каспійська нафта до Одеси ще не прийшла, зокрема тому, що Азербайджан отримав можливість використовувати новозбудований трубопровід Баку – Джейхан, хоча і не заперечує можливість постачань Україні.
Іншою проблемою для диверсифікації енергопостачань Украхни називають потужне проросійське лобі в Україні, успіх якого вилився зокрема у тому, що нафтопровід Одеса-Броди на кілька років віддали для реверсного транспортування російської нафти.