Утилізаційний збір обвалив легальний ринок автомобілв |
Про це повідомляє AUTO-Consulting.
"Таке падіння автопродажів стало наслідком введення утилізаційного збору (з 1 вересня), складнощів із реєстрацією автомобілів у МРЕВ і ажіотажем навколо авторинку напередодні 1 вересня", - зазначають експерти.
При цьому аналітики констатують, що автоімпортери почали розмитнювати автомобілі та сплачувати утилізаційний збір.
"Правда, за нашою інформацією, обсяг таких операцій поки незначний і зачіпає переважно невеликий сегмент автомобілів - більшість розмитнених авто після 1 вересня, коли набув чинності закон про утилізаційному зборі, мають об’єм двигуна до 1л", - зазначають в AUTO-Consulting.
Такі дії імпортерів в компанії пояснюють тим, що утилізаційний збір на авто цієї категорії становить 4730 грн, а у разі коригування закону базовою для всіх категорій авто може стати ставка в 5,5 тис. грн. "У цьому випадку імпортерам доведеться платити більше за авто з об’ємом двигуна до 1л, ніж при чинному законодавстві", - пояснюють аналітики.
Крім того, автомобілі з об’ємом двигуна до 1л не обкладаються спецмитом, яке стосується авто 1-1,5л і від 1,5 до 2,2л.
Майже весь минулий місяць авторинок працював на складських запасах авто, ввезених до 1 вересня.
У 2013-му українських авторинок пережив низку струсів, пов’язаних з податковими ініціативами влади. Спочатку влада навесні оголосила про введення спецмита на деякі категорії імпортних авто, а в липні цього року був прийнятий закон про утилізацію автомобілів. Його метою офіційно називають допомогу вітчизняним виробникам, які звільняються від збору за умови виконання низки вимог закону. Закон набув чинності 1 вересня, проте податок почнуть збирати лише через три місяці через необхідність узгодження існуючих законів з нововведенням.
В очікуванні подорожчання нових авто пік попиту на них у поточному році припав на квітень (продано більше 26 тис. нових автомобілів), а також липень-серпень, напередодні утилізаційного збору.
Як повідомлялося раніше, 2012 року продажі нових легкових автомобілів в Україні впали на 1,4% порівняно з 2011 роком - до 217,58 тис. од. На думку деяких експертів, продажі нових легкових автомобілів в Україні в поточному році можуть впасти на 10-13% порівняно з 2012 роком - до 190-195 тис. од.